یک محموله چوب قاچاق از نوع درخت کمیاب اوجا در رامسر کشف شد

یک محموله چوب قاچاق از نوع درخت کمیاب اوجا در رامسر کشف شد

یک محموله چوب قاچاق از نوع درخت کمیاب اوجا در رامسر کشف شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر گفت: پروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این محموله را که فاقد مجوز حمل و نشان چکش منابع طبیعی بود توقیف کردند.

یک محموله چوب قاچاق از نوع درخت کمیاب اوجا در رامسر کشف شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر گفت: یک محموله چوب الوار قاچاق به حجم سه و نیم متر مکعب که از درخت کمیاب اُوجا تهیه شده بود کشف و ضبط شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، محمدهادی معتمدی افزود: در پی گزارش‌های مردمی و گشت و مراقبت و پیگیری‌های مستمر، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این محموله را که فاقد مجوز حمل و نشان چکش منابع طبیعی بود توقیف کردند.
درخت اُوجا از درختان کمیاب جنگل‌های هیرکانی است به نحوی که در هر 10 هکتار از این جنگل‌ها، به طور میانگین فقط یک اصله از این درخت یافت می‌شود.
وی همچنین از خلع ید پنج هزار و 400 متر مربع از اراضی ملی رامسر خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در روستای اَکراسر واقع در دهستان جنت رودبار و در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع انجام شد.
معتمدی ادامه داد: پس از رفع تصرف که به همت یگان حفاظت و با همکاری دیگر نیروهای منابع طبیعی شهرستان رامسر انجام شد، زمین مذکور با محصورسازی و کاشت نهال به حالت اولیه بازگردانده خواهد شد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر تاکید کرد: مردم، چشم بینا و بازوهای منابع طبیعی هستند و از آنان می‌خواهیم در حفظ جنگل‌ها و مراتع، یاریگر ما باشند و گزارش‌های خود را در هر زمینه‌ای که باشد، در اسرع وقت به اطلاع ما برسانند.
حوزهٔ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر با 83 هزار هکتار مساحت دارای 25 هزار هکتار جنگل و 29 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می‌شود.