یک لنز دوربین فوق العاده از جنس چوب

یک لنز دوربین فوق العاده از جنس چوب

یک لنز دوربین فوق العاده از جنس چوب

در طول سال‌های گذشته شاهد پروژه‌های مختلفی بوده‌ایم که در آنها عکاسان خوش ذوق با بهره‌گیری از چوب توانسته‌اند دوربین‌هایی با عملکرد خوب را طراحی و تولید کنند.

به گزارش پایتخت، با این وجود هیچ‌ وقت شاهد تولید لنزهای چوبی کاربردی نبوده‌ایم. حالا اما عکاس خوش‌سلیقه‌ای به نام Rense Smet از کشور بلژیک چنین پروژه‌ای را اجرایی کرده که البته نتایج آن نیز شگفت‌انگیز و دیدنی است.

این در حالی است که وی از حدود دو هفته پیش، روند طراحی و تولید این لنز را روی صفحه فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشته است. این لنز در واقع با طرح‌هایی ساده تولید شده است. پس از طراحی اولیه، او روند عملی کردن ساخت این لنز با بهره‌گیری از چوب را آغاز کرد. اساس این لنز در واقع با بهره‌گیری از دو تکه چوب کاملا خشک و بدون شکاف آغاز شده است. یک تکه چوب از جنس سرخدار و تکه دیگر از جنس شمشاد است. عملیات برش نیز در کارگاه نجاری در نهایت دقت انجام شده است.

پس از شکل‌دهی قالب لنز، نوبت به این می‌رسد تا فضای کافی برای تعبیه المان‌های داخلی مهیا شود. سخت‌ترین قسمت این فرآیند، ایجاد ارتباط میان لنز و صفحات آن به ‌منظور ایجاد ارتباط با دوربین است. محل نصب لنز روی تکه چوبی در قسمت انتهایی لنز حک شده و صفحه مورد نیاز نیز یک تکه مجزای چوبی خواهد بود. پس از آماده‌سازی قسمت‌های مختلف، فرآیند مونتاژ قطعات دنبال خواهد شد تا درپوش لنز و آماده‌سازی براساس نوع دیافراگم مورد استفاده انجام شود. از آنجا که وی دوربینی سازگار با این لنز را برای آزمایش در اختیار نداشته این لنز را با استفاده از نوار چسب روی دوربین Plaubel خود سوار کرده تا نمونه تصاویری را روی کاغذهای 13در 18 آماده کند. او اعلام کرده در مراحل بعدی قصد دارد ترکیب جالب‌تری در کنار صفحات چوبی ایجاد کند.