کشف 16 تن چوب قاچاق در صومعه‌سرا

کشف 16 تن چوب قاچاق در صومعه‌سرا

کشف 16 تن چوب قاچاق در صومعه‌سرا

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا از کشف 16 تن انواع چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

کشف 16 تن چوب قاچاق در صومعه‌سرا

جمشید نعتی ظهر امروز در نشست منابع طبیعی این شهرستان با اشاره به کشف جدید ماموران حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال 16 تن چوب قاچاق از قاقچیان در صومعه‌سرا کشف و ضبط شده است.

وی منطقه کشف چوب‌های قاچاق را روستاهای کیشستان، صومعه‌سرا، هفت‌دغنان ضیابر، تنیان، بیجارکن، کلسر کسما و ضیابر عنوان کرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا با بیان اینکه چوب‌های قاچاق با همکاری یگان حفاظت این اداره انجام شده است، افزود: چوب‌های ضبط شده از نوع گرده کاتین توسکا، اوجا، لرگ و صنوبر است.

وی قیمت پایه این میزان چوب‌های قاچاق را در مزایده‌های انجام شده اداره مذکور 16 میلیون و 392 هزار ریال عنوان کرد.
نعمتی خاطرنشان کرد: طبق ماده 42 و 48 قانون حفاظت مراتع کشور قطع و حمل هرگونه درخت و چوب جرم محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.
وی در ادامه به کشف سه استر هیزم جنگلی به میزان 1.80 مترمکعب اشاره و افزود: در مدت مذکور 70 کیسه معادل یک هزار و 50 کیلوگرم ذغال جنگلی غیرمجاز نیز کشف و ضبط شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا از دستگیری 12 فرد متخلف در زمینه قاچاق چوب خبر داد و یادآور شد: این 12 نفر توسط مأموران حفاظت پش از تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی در صومعه‌سرا شدند.
وی با اشاره به اینکه چوب‌های قاچاق کشف شده پس از فروش در مناقصه درآمد حاصل از آن به حساب دولت واریز می‌شود، یادآور شد: حفظ و نگهداری از جنگل‌ها توسط مسئولان و عموم مردم از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

نعمتی تصریح کرد: شهروندان صومعه‌سرایی می‌توانند در صورت مشاهده قطع و حمل چوب با منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تماس بگیرند و نیروهای یگان حفاظت را برای حفظ و حراست از منابع طبیعی یاری دهند.