محدودیت‌های مرزی اردبیل با گیلان برداشته می‌شود

محدودیت‌های مرزی اردبیل با گیلان برداشته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از احداث چهار برجک جدید در مناطق حساس تردد خودروهای قاچاق چوب‌آلات جنگلی خبر داد و گفت: محدودیت‌های مرزی اردبیل با گیلان برداشته می‌شود.

محدودیت‌های مرزی اردبیل با گیلان برداشته می‌شود

شهامت هدایت صبح امروز در جلسه کمیته کاری منابع طبیعی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال‌های گذشته برداشت و صادرات کبر (هندوانه ابوجهل) به کشورهای مختلف آذربایجان و ترکیه انجام می‌شده و هیچگونه عوارضی نیز این محل به حساب منابع طبیعی واریز نمی‌شد ما از ابتدای امسال بر اساس مجوز کشوری اعلام کردیم که در قبال عرضه و صادرات این محصول عوارض دریافت می‌شود.
وی افزود: در همین ارتباط جلوی فروش و صادرات 240 تن کبر را در این استان گرفتیم تا عوارض آن پرداخت شده تا امکان بهره‌گیری از این ظرفیت و توان تولید فراهم آید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با ممنوع اعلام کردن خرید و فروش هرگونه زمین و اراضی دولتی به شکل غیرمجاز و در قالب تعاونی‌ها و برخی تشکل‌ها گفت: به مردم توصیه می‌کنیم در خرید و فروش زمین حتماً به استعلامات اولیه توجه کنند.
هدایت تصریح کرد: اگر این استعلامات درست نباشد، قطعاً از ساخت و ساز در این مراکز جلوگیری می‌شود و افراد سودجو که در قالب تشکل‌ها و تعاونی‌ها وارد عمل شده‌اند به یقین با برخی نارسایی‌ها و مشکلات روبه‌رو خواهند شد.