طرز فکرتان را به کاناپه تغییر دهید!

طرز فکرتان را به کاناپه تغییر دهید!

بیشتر ما وقتی کلمه «مبل» یا «کاناپه» را می‌شنویم بلافاصله به یک قطعه اثاثیه منزل کشیده و صاف فکر می‌کنیم که چند کوسن هم روی آن قرار گرفته است.

بیشتر ما وقتی کلمه «مبل» یا «کاناپه» را می‌شنویم بلافاصله به یک قطعه اثاثیه منزل کشیده و صاف فکر می‌کنیم که چند کوسن هم روی آن قرار گرفته است. انواع مختلفی هم در ذهنمان وجود دارد: دسته‌های زاویه‌دار یا منحنی، پشتی صاف یا کوهان‌دار، پایه‌های لخت یا دامن‌دار و امثال این اما در نهایت معمولا یک وسیله کشیده و صاف مدنظر ما است.

بیایید یک تغییر در طرز فکرمان ایجاد کنیم: به جای اینکه کاناپه را چیزی خطی تصور کنید، آن‌ها را اثاثیه‌ای ببینید که می‌توانند گرد هم باشند.

گذشته می‌تواند در بسیاری از موارد در طراحی داخلی برای ما الهام‌بخش باشد و این موضوع به خصوص در مورد مبلمان صدق می‌کند. فرانسویان در قرن نوزدهم، در طراحی مبلمان خلاقیت منحصر به فردی داشتند. بودیوز (boudeuse) یک مدل کاناپه پشت به پشت بود، دو-به-دو مبلی بود که شامل دو صندلی متصل به هم می‌شد که روبه‌روی هم قرار گرفته بودند و برای گفتگوهای نزدیک مناسب بود، و اندیسکره، یا بی‌ملاحظه، یک کاناپه دایره‌ای شکل بود که به سه قسمت تقسیم می‌شد و یک پشتی بلند مشترک در مرکز خود داشت.این مدل در اصل برای کار زشتی طراحی شده بود: محلی مناسب برای غیبت‌های بی‌ملاحظه‌ای که مردم پشت سر هم در سالن‌های فرانسه قرن نوزدهم انجام می‌دادند. به همین دلیل هم طراحی شکل این مبلمان به صورتی بود که این رفتار خاص را تشویق کند.

امروز استفاده از این اثاثیه آنتیک در این اتاق نشیمن با سبک سنتی، باعث ایجاد جذابیت و حالتی رمانتیک در آن شده است. به نظر می‌رسد هنوز هم جای خوبی برای کمی غیبت کردن باشد.وقتی تاریخچه این مبل را بفهمید خواهید دید که چرا قرار دادن آن در ورودی اتاق خواب کاری جذاب است. در اینجا از این مبل استفاده‌ای بسیار مناسب و زیبا شده و فضای اصلی در زیر یک چلچلراغ شیک را به خود اختصاص داده است.در سالن بزرگ یک نمایشگاه زیبا در نیویورک که در تصویر دیده می‌شود، یک نمونه مدرن از اندیسکره، فضا را به شکلی زیبا کامل می‌کند. شیب مدرن ایجاد شده در این وسیله کاملا سنتی، به زیبایی با آینه‌های معاصری که بر بالای کنسول‌های سبک روکوکو آویخته شده‌اند هماهنگی دارد.

عسلی های مدل جدید

در سالن ورودی این پنت‌هاوس در مینیاپولیس این کاناپه کلاسیک گرد تاثیر بسیار شگفت‌انگیزی دارد. در حالت معمول انتظار می‌رود که یک میز جلوی کاناپه قرار بگیرد ولی گرد نشستن بسیار جذاب‌تر و خلاقانه‌تر است.این اتاق نشیمن در شیکاگو برداشتی معاصر از یک فرم قرن نوزدهمی را به نمایش می‌گذارد. دیگر لازم نیست غیبت‌کردن‌ها به صورت پشت به پشت و بدون نگاه به همدیگر اتفاق بیافتد. یک کاناپه مدور می‌تواند گفتگوهای رودرروی دوستانه را بیشتر کند. این تصویر من را به یاد حفره گفتگو که در دهه 70 وجود داشت می‌اندازد.با اینکه این کاناپه بسیار مدرن تنها بخشی از یک دایره را شکل می‌دهد، ولی با قرار گیری چند صندلی دیگر در کنار آن دایره کامل شده است.

عسلی های مدل جدید