ضریح سرداب حرمین عسکریین(ع) در زنجان ساخته می شود

ضریح سرداب حرمین عسکریین(ع) در زنجان ساخته می شود

ضریح سرداب حرمین عسکریین(ع) در زنجان ساخته می شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان زنجان گفت: در استان زنجان نیم ضریح سرداب حرمین امامین عسکریین(ع) توسط صنعتگران زنجانی ساخته می شود.

ضریح سرداب حرمین عسکریین(ع) در زنجان ساخته می شود

به گزارش خبرنگار مهر ذبیح الله بابایی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به ساخت نیم ضریح سرداب حرمین امامین در استان زنجان افزود: زنجان از استان هایی است که مردمانش به اهل بیت(ع) اردات خاصی دارند و در برنامه های ستاد عتبات عالیات مشارکت قابل توجهی دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به تصمیم گیری هایی که از سوی ستاد عتبات عالیات مرکز گرفته شده قرار است صنعتگران زنجانی در ساخت ضریح مشارکت کنند که حکاکی قسمت داخلی این ضریح از چوب و قسمت بیرونی از طلا و نقره خواهد بود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: ضریح طلا و نقره و حکاکی های چوبی و فلزی بر روی این سازه چوبی پیاده خواهد شد و در انجام کار هنری که علاوه بر چوب از طلا و نقره نیز استفاده خواهد شد، هنرمندانی از زنجان و سایر نقاط کشور مشارکت می کنند و این نیم ضریح برای سرداب حرم امامین عسگریین(ع) واقع در طبقه پایینی قبور متبرکه و به سمت قبله است.

بابایی تصریح کرد: خوشبختانه ستاد عتبات عالیات استان زنجان طی سال های گذشته نسبت به ساخت ضریح و گنبد و مناره اهل بیت (ع) عملکرد خوبی دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان زنجان در ادامه به مشارکت مردم استان زنجان نسبت به باز سازی عتبات عالیات اشاره کردو یاد آورشد: خوشبختانه استقبال مردم استان نسبت به باز سازی حرمین بسیار عالی بوده است.

بابایی تصریح کرد: خوشبختانه در استان زنجان کمک های بانوان به ستاد باز ستازی عتبات برای حرمین مطهرین بسیار مطلوب است و بیش از ۸۵ درصد از کمک های مردمی را بانوان دخیل هستند و مشارکت بانوان بیشتر از آقایان بوده است.

وی گفت: در پروژه های قبلی بازسازی عتبات عالیات هنرمندان زنجانی نیز مشارکت داشتند اما هیچ یک از این پروژه ها به طور مستقل در زنجان اجرا نشده بود