ضرورت اجرای سریع تر طرح تنفس جنگل ها

ضرورت اجرای سریع تر طرح تنفس جنگل ها

ضرورت اجرای سریع تر طرح تنفس جنگل ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با مثبت ارزیابی کردن طرح تنفس جنگل‌ها بر ضرورت اجرای سریعتر این طرح تاکید کرد وگفت: کشت درختان زودبازده در راستای کاهش بهره‌برداری از جنگل‌ها موثر است.

ضرورت اجرای سریع تر طرح تنفس جنگل ها

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه پرداختن به مسائل زیست‌محیطی کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: متاسفانه خشکسالی‌های اخیر، تخریب، برداشت‌های غیرقانونی و آتش سوزی‌های به وقوع پیوسته در جنگل‌ها به خصوص در فصل تابستان چالش‌های زیادی را برای محیط زیست کشور ایجاد آورده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی،‌ با انتقاد از برداشت بی رویه چوب، تصریح کرد: از مهمترین معضلاتی که منابع طبیعی کشور با آن روبروست برداشت بی رویه چوب بوده که در حال حاضر عاملی در جهت تخریب جنگل و درختان است.

سعیدی در خصوص اظهار نظر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر واردات چوب در جهت اجرای طرح تنفس جنگل ها،‌ گفت: واردات چوب اگر به حدی باشد که به جنگل ها امکان تنفس بدهد در شرایط فعلی حائز اهمیت است، البته نباید واردات چوب به صورت دراز مدت و طولانی صورت گیرد بلکه باید با برنامه ریزی مناسب راهکارهای دیگر جایگزین واردات چوب شوند.

وی کشت درختان زودبازده را برای تامین نیاز چوب کشور موثر خواند وگفت: با توجه به نیاز بالای سالانه چوب در کشور کشت درختان زودبازده می تواند نیاز چوب کشور را برطرف کند.

کشت درختان زودبازده در راستای کاهش بهره برداری از جنگل موثر است

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، ادامه داد: کشت درختان زودبازده در راستای کاهش بهره‌برداری از جنگل، صادرات چوب و جلوگیری از واردات چوب موثر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه واردات چوب نباید به صورت بی‌رویه انجام شود، گفت: بهتر است واردات چوب به کشور مدیریت شود تا از تولید و صارات غافل نشویم.

سعیدی تصریح کرد: بهتر است وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی همکاری لازم را با سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها در خصوص اجرای سریعتر طرح تنفس جنگل ها و همچنین کشت درختان زودبازده داشته باشند.

دخالت های غیراصولی در جنگل‌ها چالش محیط زیست

وی از برداشت‌های غیرقانونی در محیط زیست انتقاد و خواستار برخورد قضایی مناسب با سودجویان شد‌ و گفت: متاسفانه بهره برداری غیرقانونی و دخالت های غیراصولی در جنگل‌ها، محیط زیست را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، بر ضرورت مدیریت جنگل‌های کشور تاکید کرد وگفت: در راستای مدیریت جنگل‌ها باید از بهره برداری غیرقانونی جلوگیری و با عوامل تخریب به شدت برخورد کرد، البته بهتر است برداشت اصولی از درختان نیز با برنامه ریزی کامل و نظارت کافی صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، کشت درختان زودبازده را برای تنفس جنگل ها و ارائه تجهیزات مناسب را برای مقابله با آتش سوزی ها در راستای حفاظت از جنگل ها لازم و ضروری دانست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد سازمان جنگل ها و محیط زیست در خصوص حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی،‌ تصریح کرد: متاسفانه در این راستا تلاش های سازمان های جنگل ها و محیط زیست کافی نبوده و اگر بخواهیم میزان جنگل ها و منابع طبیعی را با چند دهه قبل مقایسه کنیم کاملا واضح و مشخص است که بخش قابل توجهی از منابع و جنگل ها به سرعت تخریب شده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، مهمترین عوامل تخریب منابع طبیعی کشور را آتش سوزی، خشکسالی،‌ برداشت های غیرقانونی و عوامل انسانی عنوان کرد.