دکوراسیون سنتی – مدرن

دکوراسیون مدرن

اکثر ما، دیده‌ایم که افراد در خانه‌های خود ترکیبی نازیبا و نامتناسب از دو سبک «دکوراسیون سنتی با مدرن» یا «دکوراسیون کلاسیک با مدرن» را به کار می‌برند، بدون اینکه تعریف درستی از سبک‌ها و نحوه تلفیق درست آن‌ها با یکدیگر داشته باشند.
در بسیاری از این موارد، افراد اصلا در پی چیدمان دکوراسیونی تلفیقی نیستند و صرفاً بر اساس ناآگاهی و ناآشنایی با انواع سبک‌های دکوراسیون، چیدمان درست و نحوه صحیح تلفیق آن، اقدام به چیدمان چنین دکورهای نامناسبی می‌کنند.

دکوراسیون مدرن

گام‌های اساسی برای تلفیق سبک‌ها

در عموم خانه‌های ایرانی که متراژی بین ۸۰ تا ۱۵۰ مترمربع دارند، ممکن است فرد تمایل داشته باشد دکوراسیون سنتی را با مدرن تلفیق کند. اولین گام برای دکور صحیح منزل براساس این سلیقه، این است که فرد باید برای خود تعیین کند که از دو سبک گفته شده، کدام سبک باید غالب باشد؛ یعنی اینکه فرد می‌خواهد در یک محیط مدرن باشد و فاکتورهای کلاسیک را نیز در محیط مدرن خود تعیبیه کند یا برعکس.
سلیقه کسانی که ناخودآگاه از محیط‌های تاریک و خلوت خوششان می‌آید بیشتر به سبک مدرن نزدیک است؛ ناآگاهی و بی‌اطلاعی افراد از تعریف صحیح سبک‌ها در دکوراسیون، باعث می‌شود حتی اغلب افرادی هم که برای دکوراسیون خانه خود از مهارت طراح های حرفه‌ای بهره می‌گیرند پس از پایان کار، با دکوری بسیار متفاوت و‌گاه متضاد از آنچه در منزل خود انتظار داشتند روبه رو شوند.

دکوراسیون سنتی

سبکی مناسب برای متراژ های مختلف

اگر منزل کوچک متراژ یعنی زیر ۱۰۰ مترمربع است و می‌خواهید از تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن استفاده کنید، حتما سبک غالب برای دکور منزل خود را مدرن انتخاب کنید چرا که سبک مدرن نسبت به دیگر سبک‌ها به خصوص سبک کلاسیک خلوتی بیشتری دارد و با مساحت و محیط خانه‌های کوچک متراژ همخوان‌تر است. برای استفاده از سبک کلاسیک به عنوان سبک غالب دکوراسیون به فضاهای بزرگ‌تر نیاز دارید.