دکوراسیون دیوار شومینه

شومینه مدرن

تزیین دیوار بالای شومینه یکی از بهترین روش ها برای تغییر دکوراسیون داخلی هراتاق نشیمنی است. طاق شومینه نقطه ای زیبا برای نمایش سلیقه و سبک دکوراسیون شما است، اما اگر هر بار که یک قاب عکس جدید یا خرت و پرت جدیدی می خرید به آن اضافه کنید، کم کم تبدیل به یک شلخته بازار غیرقابل تحمل می شود. با استفاده از این راهکارها، به روشی مدرن و شیک طاق شومینه خود را تزئین کنید.اگر یک تابلوی هنری که عرض آن دقیقا با عرض شومینه یکی است را بالای طاق آویزان کنید، شومینه شما ظاهری حرفه ای و هوشمندانه می گیرد. اما اگر این شومینه و تابلوی هنری سفارشی به منظور این کار ساخته نشده باشند، هماهنگی جالبی نخواهند داشت. اثر هنری که حتی یک ذره غیریکسان باشد، نظم و ترتیب را به هم می زند. موقع انتخاب اثر هنری بزرگ، نوعی را گزینش کنید که ۶۵ الی ۸۰ درصد عرض طاق را در بر بگیرد تا ظاهری شیک با اندازه های دقیق داشته باشد. طول تابلو می تواند مختلف باشد اما بهتر است چند سانتیمتر فضای خالی داشته باشید. یک تابلوی بلند را باید وسط فاصله بین شومینه و سقف آویزان کنید، یا خیلی ساده روی طاق بگذارید و به دیوار تکیه بدهید. یک اثر هنری با ارتفاع کم را با فاصله ۱۰ سانتیمتر از شومینه آویزان کنید.

دکوراسیون دیوار شومینه
دکوراسیون شومینه

نکات تزیین شومینه

۱ – دودکش برخی از شومینه ها از دیوار بیرون زده و برخی تو کار هستند . شما می توانید با استفاده از کاغذ دیواری هایی زیبا و یا می توانید از آثار هنری در بالای شومینه استفاده کنید ، یا یک آینه بزرگ و یا مجسمه هایی که با محیط هماهنگ باشند .شما حتی می توانید یک دودکش برای شومینه تان روی دیوار نقاشی کنید .
۲ – اگر هم دیوار بالای شومینه شما بافت زیبایی دارد ، بهتر است روی طاقچه فوکوس کنید و از شمع های پایه بلند یا یک شمعدانی چند شاخه استفاده کنید .
۳ – اگر دکور منزل شما سنتی و کلاسیک می باشد ، بهتر است از با استفاده از خلاقیت خود ، اشکالی بزرگ و کوچک که رایج اند ( اما همانهنگ با دکور منزل ) روی دیوار بالای طاقچه بوجود آورید و بهتر است از شلوغی و بی نظمی پرهیز کنید .
۴ – اگر شما طاقچه بالای شومینه ندارید و خواهان یک شومینه با طاقچه هستید نگران نباشید ، شما می توانید با استفاده از قفسه هایی که نصفه هستند یعنی فقط کف دارند ، یک طاقچه شیک و جذاب برای شومینه تان درست کنید . یا حتی با ایجاد قفسه هایی در بالای شومینه هم می توان زیبایی را به شومینه ی بدون طاقچه افزود .
۵ – در آخر باید بگوییم که اصلا وسایل قابل اشتعال را نزدیک شومینه قرار ندهید چه برسد روی طاقچه آن و اگر قصد دارید بالای شومینه تان از تلوزیون یا وسایل الکتریکی استفاده کنید ، حتما قبل از نصب مطمئن شوید که حرارت در آن نقطه کم باشد و طاقچه جلوی حرکت گرما را به بالای شومینه بگیرد تا صفحه تلوزیون آسیب نبیند .

 دکوراسیون شومینه مدرن
  شومینه مدرن