دکوراسیون اتاق ریاست

طراحی اتاق مدیریت

چوب بهترین متریال برای وسایل اتاق خانم یا آقای رئیس است. یک میز چوبی بزرگ و ترجیحا کلاسیک علاوه بر ابهتی که در نگاه طرف مقابل ایجاد می‌کند به او آرامش هم می‌دهد؛ این آرامش هم مربوط می‌شود به سرشت طبیعی چوب. بنابراین انتخاب یک میز چوبی یعنی انتخابی از دل طبیعت که ناخودآگاه حس آرامش را در طرف مقابل ایجاد می‌کند قدم اول برای رسیدن به یک چیدمان تاثیرگذار است. این از متریال، اما طراحی یک میز ریاست تاثیر‌گذار هم حساب و کتاب خاص خودش را دارد. یادتان باشد تاثیر ناخودآگاه یک میز کلاسیک را هرگز با جذابیت ظاهری یک میز مدرن اشتباه نگیرید. وقتی میز شما یک میز پر تمطراق کلاسیک است در ضمیر ناخودآگاه مراجعه‌کننده این تصور را ایجاد می‌کند که شما فردی اصیل، پایبند به اصول ‌و‌ قواعد و بسیار با نفوذ و مهتر از آن پابرجا و ماندگار هستید.

دکوراسیون داخلی اتاق مدیرعامل

اتاق مدیر عامل – رئیس

اتاق مدیرت که یک اتاق کوچک در یک بیزینس کوچک است تا اتاق اتاق مدیر عامل President Room که یک اتاق بزرگتر برای شرکت های بزرگ تجاری به شمار می رود همواره قلب یک شرکت بشمار می رود و شرکت های مختلف بر حسب کار، درآمد و نوع مشتریان خود می بایست به دکوراسیون آن اهمیت بدهند، تا بتوانند گفته ها و تعهدات خود را با استفاده از دکوراسیون و فضای اتاق در دید و نظر مشتریان نمایان تر کنند.در علم رواشناسی گفته می شود ۹۰ درصد شخصیت یک فرد در فرد دیگر در دید اول شکل می گیرد و اتاق مدیرعامل بیانگر نوع دید و نگرش یک شرکت است. استفاده از رنگ، نور، نوع چیدمان، فضاسازی ها و حتی موقعیت اتاق در یک ساختمان به صورت ناخودآگاه در مشتری تاثیر می گذارد و مشتریان حتی از نظم و دقت و تمیزی محیط به صحت و دقت مدیرعامل پی ببرد.

طراحی اتاق مدیریت

نورپردازی اتاق مدیر عامل -رئیس

همان‌طور که شخص اول در یک تابلو با استفاده از نورپردازی قابل تشخیص است، در یک دفتر کار نیز، اتاق یک مدیر می‌تواند با پرهیز از هزینه‌های سرسام آور و فقط با یک نورپردازی ساده از سایر اتاق‌ها متمایز باشد.روش اصولی نورپردازی برای مطالعه تابش نور از سمت چپ است و اگر شخص پشت به نور قرار بگیرد سایه خودش روی میز می‌افتد اما با توجه به تاثیر این نور از لحاظ بصری و روانی، می‌توان این مشکل را با استفاده از نورپردازی مناسب حل کرده و روی ایجاد عواملی برای جلب اعتماد ارباب رجوع تمرکز کرد.

حس اعتماد

برای یک مدیر فروش، جلب اعتماد مشتری مهم‌ترین عامل موفقیت اوست. مشتری با ورود به اتاق باید درک کند که می‌تواند به حرف‌های مدیر اطمینان داشته باشد، جدا از طرز برخورد و ظاهر مدیر، چیدمان مبلمان و جزئیات مربوط به آن، حتی مدل و سبک صندلی‌ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. یک صندلی بلند و پُر ابهت به مشتری می‌گوید که با یک مدیر قدرتمند روبه‌روست، در واقع این دکوراسیون به شما می‌فهماند که مدیر، قواعد خاص خودش را دارد.

دکوراسیون اتاق ریاست

حس اعتماد با تمرکز بر نورهای طبیعی

در معماری امروز سعی می‌شود، میز مدیر پشت به نور قرار بگیرد تا نخستین صحنه‌ای که به چشم مراجعه‌کننده می‌خورد نور باشد.این نور که از پشت سر مدیر می‌تابد به مشتری حس اعتماد داده و بحثی روشن و صادقانه مدیر را انتظار می‌کشد.اتاق مدیر می‌تواند یک در خصوصی برای ورود و خروج خود او داشته باشد. این نحوه رفت‌وآمد مدیر از نظر روان‌شناسی بسیار مهم است. زیرا کارمندان و مراجعان این‌طور برداشت می‌کنند که مدیر همواره در اتاقش حضور دارد. این در، برای اتاق رئیس می‌تواند به یک اتاق خصوصی دیگر راه داشته باشد که او بتواند قبل از ملاقات با مهمانانش خود را مرتب کند و گاهی درصورت نیاز استراحت کند. این مسئله برای مطب پزشکان نیز صادق است.