جمع‌آوری ۱۰۰ واحد تخریب‌گر بلوط در سیروان

جمع‌آوری ۱۰۰ واحد تخریب‌گر بلوط در سیروان,اخبار چوب , خبر چوب , اخبار صنعت چوب , صنعت چوب و کاغذ

جمع‌آوری ۱۰۰ واحد تخریب‌گر بلوط در سیروان

حدود بیش از 100 واحد کبابی و قلیانی غیرمجاز مدت‌ها بود در محور ایلام-سیروان -سرابله در دل درختان بلوط فعالیت می‌کردند و بلای جان درختان بلوط برای تهیه زغال بودند.

جمع‌آوری ۱۰۰ واحد تخریب‌گر بلوط در سیروان,اخبار چوب , خبر چوب , اخبار صنعت چوب , صنعت چوب و کاغذ

به گزارش تحلیل ایران؛«حسین کاظمی‌پور» – مدیر منابع طبیعی سیروان اظهار کرد: بیش از 100 قهوه خانه و کبابی بین‌راهی که در محور ایلام -سیروان -سرابله به صورت غیرمجاز فعالیت از چوب درختان بلوط برای تهیه زغال و تهیه کبابی استفاده می‌کردند که با همکاری بهداشت، پلیس و دادگستری تخریب و جمع‌آوری شدند.
وی بابیان اینکه این کبابی‌ها و قلیانی‌ها از عوامل تخریب بلوط بودند، افزود: این افراد با ایجاد کپر و کانکس آهنی و سیمانی در محور ایلام- سیروان -سرابله فعالیت می‌کردند که با هماهنگی بین دستگاه تخریب و جمع‌آوری شدند.
کاظمی‌پور خاطرنشان کرد: با هرگونه آسیب رساندن به درختان بلوط و منابع طبیعی بدون تعارف برخورد می‌کنیم و خوشبختانه همه‌ی دستگاه‌ها به خصوص دادگستری در این راستا به صورت جدی پای‌کار هستند.
در ادامه سرهنگ «ابوالقاسم ایمان‌پور» – فرمانده انتظامی شهرستان سیروان نیز اظهار کرد: با دستور مراجع قضایی مبنی بر تخریب این قلیانی‌ها و کبابی‌های غیرمجاز پلیس با اعزام یگان انتظامی با همکاری دیگر دستگاه‌ها اقدام به جمع‌آوری آن‌ها کرده‌ایم.
وی بابیان اینکه پلیس شهرستان با دستور مراجع قضایی برای انجام هرگونه عملیات آماده است افزود: این کبابی‌ها غیرمجاز بوده‌اند و موجب تخریب درختان بلوط و نکات بهداشتی رعایت نمی‌کردند و تهدیدی جدی برای سلامت مردم بودند.
ایمان‌پور ادامه داد: چند بار به این قلیانی‌ها و کبابی‌های بین‌راهی تذکر داده شد اما توجه نکردن که مجبور به تخریب آن‌ها شدیم و در حال حاضر هیچ کبابی بین‌راهی که موجب آسیب رساند به درختان بلوط شود در این ناحیه فعالیت نمی‌کند.
وی با بیان اینکه این کبابی‌های در چهار نقطه به صورت غیرمجاز در حال فعالیت بودند، افزود: این کبابی‌های بین راهی تبدیل به معظلی بزرگ برای شهرستان شده بودند و از طرفی گزارش‌های مکرری در خصوص فروش مواد مخدر در این چادرها به نیروی انتظامی ارجاع داده می‌شد.
فرمانده انتظامی سیروان گفت: متأسفانه این کبابی‌های اقدام به استقرار چادر در حریم راه، تخریب منابع طبیعی و همچنین شکار حیوانات حیات وحش کرده بودند و از طرفی برابر اعلام کارشناسان بهداشتی از وضعیت مناسبی نیز برخوردار نبودند که پلیس با همکاری و هماهنگی دیگر دستگاه‌ها ازجمله شبکه بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط‌زیست برای جمع‌آوری آن‌ها وارد عمل شد.
وی تصریح کرد: پلیس با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به جمع‌آوری این کبابی‌های غیرمجاز کرد و طی یک عملیات منسجم تعداد 60 تخته چادر، 35 کانکس و 25 ساختمان پیش‌ساخته را جمع‌آوری و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری کرد.