توقیف محموله ۲٫۵ تنی زغال چوب

توقیف محموله ۲٫۵ تنی زغال چوب

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، سرهنگ مجید زمانی گفت: این میزان زغال قاچاق در هفته جاری از متخلفان کشف و ضبط شده است.به گفته وی، در راستای صیانت از جنگل ها و مراتع، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان لردگان به همراه نیروی انتظامی با دستور مقام قضایی

توقیف محموله ۲٫۵ تنی زغال چوب, خبر چوب , اخبار صنعت چوب , صنعت چوب و کاغذ

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، سرهنگ مجید زمانی گفت: این میزان زغال قاچاق در هفته جاری از متخلفان کشف و ضبط شده است.

به گفته وی، در راستای صیانت از جنگل ها و مراتع، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان لردگان به همراه نیروی انتظامی با دستور مقام قضایی و تعزیرات حکومتی، این محموله زغال قاچاق را توقیف کردند.

سرهنگ زمانی در ارتباط با محموله توقیف شده افزود: چهار متخلف دستگیر و پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از مردم خواست ،مشاهدات خود را مبنی بر هر گونه تخلف در تصرف و تعرض در عرصه های منابع طبیعی بخصوص حریق، شخم و شیار، چرای غیر مجاز و قاچاق چوب و زغال را از طریق تماس با کد امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ گزارش دهند.

جنگل های زاگرس در چهارمحال وبختیاری در سال های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.

از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶٫۴ درصد را عرصه منابع ملی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار آن پوشش جنگلی است.

مرکز شهرستان لردگان حدود ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.