تفاوت پرده شید وپرده زبرا

پرده شید

امروزه نسل جدیدی از انواع پرده روانه بازار شده است که جایگزین مناسبی برای پرده های کلاسیک پارچه ای ، چوبی و فلزی شده است .
مهمترین این نوع پرده ها پرده های شید یا شید رول و پرده زبرا یا دبل رول می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت شید و زبرا آشنا کنیم:
نوعی از پرده های بالا رو یا کرکره ای می باشد که به جهت تنوع رنگ ، طرح و اجرای سریع طرفداران بسیاری برای محیط های مسکونی ، تجاری ، رستوران ها ، هتل ها و … پیدا کرده است . این پرده ها دارای ۲ نوع ساده و طرح دار می باشد ، نوع طرح دار آن می تواند طرح منظره ، چهره و … باشد.

پرده شید

نحوه کارکرد پرده شید :

این پرده های کرکره ای دارای یک زنجیر در راست یا چپ ( با توجه به سفارش مشتری ) می باشد که به وسیله آن پرده بالا و پایین می رود.
یکی از مهمترین تفاوت شید و زبرا این است که پرده شید برخلاف پرده های زبرا قابلیت سایه روشن شدن ندارند و برای عبور دادن نور فقط باز و بسته می شوند.
نوعی دیگر از پرده های کرکره ای ، پرده زبرا یا دبل رول می باشد ، ساختار این پرده از تور و پارچه می باشد که به صورت راه راه بافته شده است ، این نوع پرده به صورت ۲ لایه موازی بر روی هم قرار گرفته اند . تنوع محصول ، رنگ ، طرح و جنس پارچه از دیگر مزایای این نوع پرده می باشد.

پرده زبرا

نحوه کارکرد پرده زبرا :

همانطور که گفته شد اصلی ترین تفاوت شید و زبرا در این است که پرده های زبرا قابلیت سایه روشن شدن دارند ، نور را در این نوع پرده می توان در حالت ایستاده از صفر تا ۵۰ درصد تنظیم کرد و تا انتها نیز بالا می رود تا نور کامل وارد محیط شود.