ترموود های مناسب نما ساختمان

ترمووود نما

با پیشرفت صنعت ساختمان در ایران و گسترش ساخت و سازهای جدید استفاده از ترموود نیز گسترش بیشتری پیدا کرده است. ابتدا باید توضیح داد که هنگامیکه چوب ترموود درنمای چوبی ساختمان بکار میرود جنبه پوشش سطح را دارد که به آن Facade يا Cladding نیز گفته می شود، پس ضخامت چوب اهمیت زیادی ندارد و انچه مهم است سطح چوب و بافت ظاهری ان است زیرا در نمای چوبی ساختمان سطح چوب ترمو اهمیت ویژه ای دارد و میزان گره ها و یا بافت آن بسیار مهم است .

ترموود های مناسب نما ساختمان

چوب ترموود مناسب برای نما می تواند از 16 میلی متر شروع شود ولی به نظر می رسد ضخامت 19 میلی متر ضخامت مناسبی برای نما باشد البته باید توجه داشت این ضخامت ها برای گونه های نرم چوب یا Softwood بکار می رود و ممکن است در گونه سخت چوب یا پهن برگ Hardwood بتوان از ضخامت های دیگری نیز بهره برد.
از انجایی که همیشه قیمت جهانی چوب و یا چوب ترموود بر اساس متر مکعب می باشد و قیمت ان ثابت است پس هر چقدر ضخامت چوب کمتر باشد، قیمت ان بر مبنای مترمربع کمتر خواهدبود، اگر چه چوب ترموود در فرایند ترموود Heat Thermo Treatment تمام سطح چوب ترمو خواهد شد ولی باید دانست اگر ضخامت چوب کمتر از استاندار باشد ممکن است هنگام پیچ کردن دچار ترک خوردگی شده و یا توان تحمل تنش های متداول ساختمان را نداشته باشد.

ترمووود نما

پس باید گفت چوبی برای استفاده در نما مناسب است که اولاً ترمووود باشد یعنی حتما از یکی از نمایندگان انجمن ترموود تهیه شود و ثانیاً حداقل ضخامت 16/17/18/19 و یا 20 میلیمتر را داشته باشد البته ضخامتهای بالاتر نیز ممکن است ولی استفاده از انها غیر ضرور و ازبین بردن منابع خواهد بود .
در همین راستا کارخانه های تولید کننده چوب ترمو برای سایزهای ذکر شده از قسمت مرکزی گردبینه استفاده میکنند تا هم سطح زیباتری داشته باشد وهم رد گونه نرم چوبها دراری گره زیباتری باشد .

روف گاردن