برگزاری نخستین همایش فناوری صنعت چوب در پردیس

برگزاری نخستین همایش فناوری صنعت چوب در پردیس

برگزاری نخستین همایش فناوری صنعت چوب در پردیس

رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان شهرستان پردیس از فعالیت 5 هزار و 862 کارگر در اتحادیه این شهرستان خبر داد و گفت: نخستین همایش فناوری در صنعت چوب با حضور شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در شهرستان پردیس برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش فناوری صنعت چوب در پردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمدرضا اقتداری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اقدامات این اتحادیه در شهرستان پردیس اظهار داشت: درودگران، یک‌چهارم اصناف این شهرستان را تشکیل می‌دهند که در 17 زمینه صنعت چوب و مبلمان خدمات تولیدی و فروشگاهی خود را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به صدور 507 پروانه کسب و کار در شهرستان پردیس افزود: علاوه بر مجوزهای صادر شده، 398 پرونده در این شهرستان در حال بررسی بوده که در این میان در بخش جاجرود، 76 پروانه کسب و کار صادر شده و 56 پرونده نیز در این بخش در حال بررسی است.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان شهرستان پردیس تعداد کارگران مشغول در این صنف را 5 هزار و 862 نفر برشمرد و گفت: در رشته منبت‌کاری تعداد 54 نفر، رویه‌کوبی 85 نفر، رنگ‌کاری 850 نفر، درودگری و نجاری 2 هزار و 985 نفر، مصنوعات الوار 161 نفر، خاتم‌کاری 10 نفر، خراطی و تولید ابزار چوبی 12 نفر، کابینت چوبی 650 نفر، تولید و تعمیر چوب یک‌هزار و 17 نفر، تولید صندوق و ظروف چوبی 26 نفر و در رشته چوب‌بری تعداد 12 نفر مشغول به کار هستند.

اقتداری در خصوص نظارت بر اصناف، شناسایی و دعوت‌نامه برای تشکیل پرونده زیر مجموعه‌های واحدهای این اتحادیه بیان کرد: انتخابات این اتحادیه در اسفندماه سال 92 برگزار و کار این اتحادیه از اردیبهشت‌ماه سال 93 با شناسایی و دعوت از واحدهای صنفی به صورت رسمی آغاز شد که با همکاری اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان کار شناسایی واحدهای صنفی به پایان رسید و نزدیک به 3 هزار واحد تولیدی، فروشگاهی و خدماتی تاکنون در پردیس شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نخستین همایش فناوری در صنعت چوب را با حضور تمام اعضای اتحادیه درودگران، میهمانان داخلی و خارجی در شهرستان پردیس در شهریورماه سال جاری برگزار خواهیم کرد تا این شهرستان که قطب اصلی ‌و اول چوب در شهرستان‌های استان تهران است را به کشور معرفی کنیم.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان شهرستان پردیس از همکاری امام جمعه پردیس، فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون نظارت، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، اداره اماکن و بسیج اصناف این شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش فارس، در این نشست رئیس و اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه درودگران شهرستان پردیس در گرامی‌داشت روز خبرنگار از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر این شهرستان به خصوص مهدی علمداری و میلاد بیانی‌نیک خبرنگاران خبرگزاری فارس در شهرستان پردیس با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی کردند.