کشف 2 هزار و 700 متر مکعب چوب و زغال قاچاق در کشور

کشف 2 هزار و 700 متر مکعب چوب و زغال قاچاق در کشور

کشف 2 هزار و 700 متر مکعب چوب و زغال قاچاق در کشور

در شش ماهه نخست امسال 2 هزار و 700 متر مکعب چوب و زغال قاچاق در کشور کشف و ضبط شد.

کشف 2 هزار و 700 متر مکعب چوب و زغال قاچاق در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و ابخیزداری گفت: با مشارکت بخشی جوامع محلی جنگل نشین و مراقبت از جنگل ها ،میزان برداشت از جنگل ها روند کاهشی دارد.
خدا کرم جلالی با اشاره به اینکه سالانه بین 15 تا 16 هزار هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی کشور در آتش می سوزد، گفت: 95درصد علل آتش سوزی های مربوط به عوامل انسانی و پنج درصد نیز به دلیل حوادث طبیعی ،نظیر رعد و برق و خشکیدگی درختان است.
رییس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور به آفت جنگلها و خشکیدگی بلوط هانیز اشاره کرد و افزود: خشکیدگی جنگل های حوزه زاگرس به دلیل دو بیماری زغالی و سوسک چوب خوار در یک میلیون و 130هزار هکتار از جنگل های زاگرس از سال 88 مشاهده شده است.
به گفته وی این بیماری با اقدامات کارشناسانه و پیگیری های مداوم در سال 93 و 94کنترل و از بروز آن جلوگیری شد.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و ابخیزداری، به منظور جایگزینی مناطق آلوده ،طرح های نهال کاری و آبخیزداری انجام شد و این طرح باید تا پنج سال تداوم داشته باشد.
جلالی،در خصوص پدیده ای با عنوان جنگل خواری نیز گفت: هیچ دستگاه یا شخصی حق ساخت و ساز در عرصه های جنگلی را ندارد و در صورت مشاهده ،خاطیان به قوه قضاییه معرفی می شوند.
به گفته وی، هم اکنون مساحت جنگل های ایران حدود 14میلیون و 300 هزار هکتار در پنج منطقه رویشگاهی است.