قاچاقچیان چوب در آمل دستگیر شدند

قاچاقچیان چوب در آمل دستگیر شدند

قاچاقچیان چوب در آمل دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: قاچاقچیان سه تن چوب آلات با ارزش گونه های جنگلی که قصد خروج آن از شهرستان آمل را داشتند، در یکی از بازرسی های پلیس این شهرستان شناسایی ودستگیر شدند.

قاچاقچیان چوب در آمل دستگیر شدند

سرهنگ ‘ولی اله گنجیان مقدم’ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آمل پس از دریافت گزارشی از عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان مبنی بر خروج انواع محصولات طبیعی از جمله چوب های جنگلی از جنگل های این شهرستان اقدامات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان این گونه از فرآورده های ملی آغاز کردند.
وی ادامه داد: حین اجرای ماموریت، ماموران به یک دستگاه خودروی نیسان در حال خروج از یکی از مراتع جنگلی این شهرستان مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی آمل اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو سه تن چوب جنگلی قاچاق کشف و محصولات جنگلی کشف شده به اداره منابع طبیعی آمل تحویل داده شد.
سرهنگ گنجیان ادامه داد: یک دستگاه خودروی نیسان و یک دستگاه خودروی سمند متعلق به قاچاقچیان در این بین متوقف شده و چهار نفر از عوامل قاچاق چوب آلات دستگیر وبا تشکیل پرونده تنظیمی تحویل دادگستری شهرستان شدند.
وی با بیان اینکه، قطع درختان جنگلی به تاراج بردن منابع ملی کشور بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، یادآورشد: مردم هم در صورت اطلاع از فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب مراتب را بلافاصله از طریق تلفن های 110 به پلیس اطلاع دهند.
درحوزه استحفاظی شهرستان آمل حدود 295هزارهکتارجنگل ومرتع وجود دارد.