نکات خرید درب های ضد سرقت چینی

قیمت درب ضد سرقت چینی

در کشور چین درب هایی با ظاهر مشابه درب های ساخت کشورهای ترکیه و ایتالیا نیز تولید می شود اما درب ضد سرقتی که مد نظر ما است آن دسته از درب های ضد سرقتی می باشند که در بازار ایران وجود دارد که این درب ها خود به دوسته تقسیم می شوند:
الف) درب های ضد سرقت فلزی با رنگ کوره ای (security steel doors)
ب) درب های ضد سرقت روکش ام دی اف یا اچ دی اف (security mdf doors ; security wood doors)

اکنون به طور خلاصه ساختار درب های ضد سرقت چینی سری الف و ب را مورد بررسی مرور می کنیم و در ادامه فاکتور های موثر در انتخاب درب ضد سرقت چینی سری ب را بررسی خواهیم کرد.
سری الف)دربهای ضد سرقت روکش فلزی:
روکش دربهای ضد سرقت فلزی ورق فولادی نورد شده و دارای رنگ کوره با طرح چوب می¬باشد. جنس چارچوب درب ضد سرقت نیز از ورق فولادی نورد شده می¬باشد. پرکننده میانی دربهای ضد سرقت چینی از نوع Honey Comb Paper یا پشم سنگ می باشد.
لایه پرکننده میانی پشم سنگ علاوه بر ضد حریق بودن عایق صوت نیز می¬باشد.

درب ضد سرقت چینی

سری ب) دربهای ضد سرقت روکش ام دی افMDF
روکش این نوع از دربهای ضد سرقت از جنس ام دی اف (MDF)با لایه میانی Honey Comb Paper می¬باشد. این نوع دربهای ضد سرقت چینی دارای انواع طراحی از نوع مسطح و برجسته می¬باشند.لازم به ذکر است روکش ام دی اف (MDF) تنها حکم نمای بیرونی را دارد و در این گونه دربها ی ضد سرقت چینی ،یک ورق فولادی مشابه درب های ضد سرقت سری الف کل سظح زیرین ام دی اف (MDF) را پوشانده است.
با مقایسه ای که بین هر دو سری درب های ضد سرقت چینی انجام دادید آشکارا دیدیم که تمامی پارامترهای تعیین کننده برای انتخاب درب های ضد سرقت چینی با روکش فلز را بایستی برای دربهای ضد سرقت روکش ام دی اف(MDF) نیز در نظر گرفت.و همانطور که گفته شد ام دی اف تنها برای زیبایی بیشتر بر روی فلز روکوب می شود.
اما دو مورد دیگر به موارد شش گانه ای که برای انتخاب درب های ضد سرقت چینی سری الف مطرح شد اضافه خواهیم کرد که عبارتند از:
۱- ضخامت ورق ام دی اف(MDF) رویه
۲- دیگر اینکه دقت کنید کلاف دور درب از چه جنسی است؟
بررسی ضخامت ورق ام دی اف(MDF) فقط از نظر دکوراتیو می باشد زیرا تاثیرچندانی در ضریب امنیت درب ضد سرقت نخواهد داشت.
ورق های ام دی اف(MDF) صرف نظر از بحث کنونی در ضخامت های ۳و۶و۸و۱۰ و۱۲و… ارائه می شود که در دربهای ضد سرقت چینی با روکش ام دی اف(MDF) بیشتر از ام دی اف های ۶و۸و۱۰ میل و در اغلب اوقات از ام دی اف ۶و۸ میل برای دربهای چینی موجود در بازار ایران استفاده می شود.
اما اکنون این سوال مطرح است که تفاوت ظاهری ایجاد شده در صورت استفاده از ام دی اف با ضخامت بیشتر در چیست
هرچه ضخامت ام دی اف(MDF) بالاتر باشد امکان ایجاد شیارهایی با عمق بیشتر توسط دستگاه CNC وجود دارد و میزان عمق شیارها تاثیر زیادی در زیبایی درب ضد سرقت خواهد داشت.البته توجه کنید میزان عمق شیار باید متناسب با طرح درب انتخاب شود. و در اکثر اوقات شیار مطلوب تا عمق ۳ میلی متر خواهد بود که در این صورت تفاوتی بین استفاده از ام دی اف ۸ ویا ۱۰ میل نخواهد بود چون در هر دوحالت امکان ایجاد شیار با این عمق وجود دارد.

قیمت درب ضد سرقت چینی

به طور خلاصه ضخامت ۸ و ۱۰ میل برای ام دی اف رویه درب ضد سرقت ، مناسب ترین ضخامت خواهد بود چون ضخامت زیاد ورق ام دی اف نیز باعث بالا رفتن وزن لنگه درب ضد سرقت خواهد شد که با توجه به ساختار لولای درب های ضد سرقت چینی وزن زیاد لنگه درب ،باعث افتادگی لنگه درب ضد سرقت و به تبع آن مشکلاتی در باز و بسته شدن درب به وجود خواهد آورد.
واما در مورد فاکتور دومی که در مورد دربهای ضد سرقت با رویه ام دی اف بهتر است به آن دقت کنیم این است که دور تا دور لنگه درب(کلاف درب) از جنس استیل باشد.
که معمولا از دو جنس برای کلاف استفاده می شود، یکی استفاده از ورق فولادی همرنگ درب و دیگری استیل می باشد.استفاده از ورق های استیل ظرافت و جلوه خاصی به درب خواهد داد.
کلام آخر :
دو فاکتوری که برای درب های ضد سرقت چینی با رویه ام دی اف علاوه بر فاکتور های شش گانه قبلی مطرح کردیم تنها در زیبایی درب ضد سرقت تاثیر گذار هستند و تاثیرچندانی در کیفیت و امنیت درب نخواهند داشت.