بررسی انواع درب ارزان و گران!

دربهای پلی وود

بررسی انواع درب ارزان و گران!

ازدیاد روز افزون تولید کنندگان دربهای چوبی و رفتار بعضی افراد فرصت طلب ، باعث شده تا در همه کارها قیمتهای متعددی را شاهد باشیم. کارهائی که گاهی اوقات سازنده ها را، انگشت به دهان می گذارد . قیمتهای پائین با چند تا علامت تعجب ! ! ! و قیمتهای بالا هم ؟
حال به برسی میپردازیم : ارزان فروشان در کار خود چه میکنند ! !
۱- اینگونه افراد که اکثرا تازه کار هستند ( ۹۵% آنها ) برای رهائی از بدهی های خود به دیگران حاضر هستند سود نکرده ، ضرر هم بدهند و پول نقد دریافت کنند. آنها معتقدند که اینگونه کار کردن بسیار بهتر از گرفتن پول بهره ای از بازار است . همگی آنها اعتقاد دارند با یکی دو ماه کارکردن در سال جهت تامین نقدینگی مشکلی بوجود نخواهد آمد. ولی در پس پرده باتلاق ورشکستگی انتظار آنها را میکشد . بی پرده بگویم ، آنها نه به خود رحم میکنند و نه به مشتریان خود. حتی در نحوه محاسبه صحیح قیمت تمام شده نیز ، مشکل دارند . یعنی فقط مصالح مصرفی را محاسبه کرده و دور ریزها ، کرایه های حمل و نقل ، حقوق کارگران و احتمالا” کرایه کارگاه در محاسبات کلا” اعمال نمیشود . این واحدهای تولیدی بدلیل کاهش قیمت مجبورند از روکش درجه ۲ ، چوب کلاف درجه ۲ ، سه میل درجه ۲ ، استفاده از شانه تخم مرغ در بین درب ( که ما انها را نمی بینیم ) رنگ بسار بی کیفیت و صد البته استفاده از پرس کاری پدر یا عموجان باعث میشود که کار به سرعت تحویل مشتری شود .

انواع درب

این دسته از افراد خیلی سریع کار را به شما تحویل میدهند ( بدلیل تامین نقدینگی ) . البته بعید نیست با یکبار محکم بهم خوردن درب چیزی از آن باقی می ماند یا خیر ! ! !
خواهشمندم دلتان برای خودتان سوخته و به این افراد سفارش ندهید .
دسته دوم گرانفروشان میباشند وقتی پای صحبت آنان می نشینید بسیار از خود تعریف میکنند و کار خود را جوری جلوه میدهند که گوئی در سطح کشور ، همین یک سازنده وجود دارد و بقیه کیفیت مطلوبی را ارائه نمیدهند . وعده های تحویل آنها به نسبت طولانی است و بد قولی از برنامه های همیشگی و پایدار آنها می باشد .
راههای جذب مشتری اینگونه افراد و شرکتها برپایه رایزنی بوده و اکثر مشتریان آنها از قیمتهای واقعی خبر نداشته و یا برایشان مهم نیست .هزینه های آنها بسیار بالا بوده ( کرایه نمایشگاه ، دفتر ، انبار . . . ) و کارها اکثرا به کارگاههای دیگری واسپاری میشود . بر روی طرحهایی خاص کارکرده که عمومیت ندارد و قراردادی محکم و یک طرفه ( بنفع خودشان ) می بندند . پیشنهاد میشود با این افراد هم کار نکنید چون جیبتان سوراخ میشود .
دسته آخر ” ثبات یافته ها و سابقه دارهای خوشنام ” هستند . هرچند ای نجماعت هم دارای قیمتهای متفاوتی هستند ، ولی تفاوت آنها فاحش نمیباشد . مشخصات این کارگاههای تولیدی از قرار زیر است :
هزاران نمونه در سطح شهر دارند و هر زمان از آنان نمونه کار بخواهید ، به راحتی آدرس محلهای نصب شده را در اختیارتان میگذارند .
آنان از ظاهر و باطن کار چیزی کم نگذاشته و بهترین مواد مصرفی را کار میکنند .
روی قول آنها میشود حساب کرد ( با یکی دو روز پس و پیش )
تا آنجا که ممکن است رضایت شما را جلب کرده و بر سر مسائل مالی به توافق میرسید .
به کار خود ایمان داشته ، کمتر حرف میزنند و بیشتر عمل نموده ، و از کارشناسی کارشان هراسی ندارند .
ایراد فنی و نقصی در کارشان وجود ندارد و قیمتهای آنها تقریبا” منصفانه است ( نه سیخ میسوزد و نه کباب ) . . . ما پیشنهاد میدهیم کار کردن با آنها را تجربه کنید ، ضرر نمیکنید.