محموله قاچاق چوب‌آلات جنگلی در اردبیل کشف و ضبط شد

محموله قاچاق چوب‌آلات جنگلی در اردبیل کشف و ضبط شد

محموله قاچاق چوب‌آلات جنگلی در اردبیل کشف و ضبط شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: محموله قاچاق در استان اردبیل با ۲۰۰ اصله چوب‌آلات قاچاق جنگلی کشف و ضبط شد.

محموله قاچاق چوب‌آلات جنگلی در اردبیل کشف و ضبط شد

ه گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهامت هدایت، در جلسه بررسی راهکارهای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی در اردبیل اظهار داشت: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل 200 اصله چوب آلات قاچاق جنگلی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

وی گفت: این تعداد چوب‌آلات توسط دو دستگاه وانت نیسان که از استان همجوار گیلان وارد استان شده بود و قاچاقچیان قصد حمل چوب‌آلات را به استان آذربایجان شرقی داشتند، با تلاش و هوشیاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی کشف وضبط شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد:در این رابطه دو نفر متخلف دستگیر شده و برای رسیدگی به جرائم و تخلفات آنها به مراجع قضایی معرفی شدند تا با برخورد قاطع با این افراد جلوی اقدامات مشابه در این زمینه گرفته شود.

هدایت با هشدار به مخربان عرصه‌های جنگلی و مرتعی و سوء استفاده‌کنندگان از این عرصه‌ها و منابع افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان با آمادگی کامل و با حضور شبانه‌روزی در عرصه های استان و گلوگاه‌های قاچاق با متخلفان برخورد قاطع و جدی خواهند داشت.

وی بیان کرد: در صورتی که بتوان برای استفاده گردشگران از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی مسیرهای مشخصی را تعیین کرده و سایر مسیرهای فرعی را مسدود کرد این امر می‌تواند در کاهش قاچاق چوب‌آلات از این مسیر موثر باشد که باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از دوستداران طبیعت خواست درصورت مشاهده هرگونه تخریب عرصه‌های ملی و قاچاق چوب‌آلات جنگلی مراتب را به شماره تلفن 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی استان به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.