کشف یک محموله چوب قاچاق در کرج

کشف یک محموله چوب قاچاق در کرج

مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از شناسایی و کشف یک محموله چوب قاچاق در شهرستان کرج خبر داد.

حسین میررجبی اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع کشور از وظائف ذاتی این اداره است و ماموران ما به صورت بی وقفه و شبانه روزی برای انجام وظیفه تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا تمرکز اصلی حفظ جنگل ها و مبارزه با قطع درخت و قاچاق چوب است و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، برخوردهای قاطع قانونی با متخلفان انجام می شود.

این مسئول افزود: برای تحقق اهداف پیش بینی شده، طرح هایی را با مشارکت و همکاری و تعامل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز داریم که خوشبختانه این همکاری ها، دستاوردهای خوبی داشته است.

میررجبی گفت: اگر چه تمرکز این اداره حفظ درخت ها و جنگل های استان البرز و به ویژه دامنه جنوبی البرز است، اما در صورت مشاهده تخلف در استان ها دیگر نیز به وظیفه خود عمل می کنیم.

وی بیان داشت: در همین راستا روز جمعه ماموران ما گزارشی از تردد یک دستگاه خودروی وانت نیسان در راه های مواصلاتی البرز دادند که بار این خودرو چوب بود.

مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: پس از شناسایی خودروی فوق و با همکاری اداره کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز و دستگاه های انتظامی، این خودرو متوقف گردید.

میررجبی ادامه داد: با انجام تحقیقات مشخص گردید چوب های کشف شده حاصل قطع غیر قانونی درختان توسکا در یکی از استان های شمالی بوده است.

وی اظهار داشت: پس از کشف و شناسایی محموله قاچاق فوق، با هماهنگی مراجع انتظامی، پرونده ای تشکیل و متهم به دستگاه قضایی معرفی گردید و شناسایی محل قطع درختان و همچنین دیگر متهمان ادامه دارد.

میررجبی در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه فعالیت مشکوک را در کمترین زمان به دستگاه های مربوطه گزارش داده و مطمئن باشند که برخورد با قطع درخت و قاچاق چوب با جدیت دنبال می شود.

1394/02/21