کاربرد MDF در صنعت درب

درب ضد سرقت ،درب ام دی اف،در ام دی اف،mdfTدرب mdf

درب MDF

کاربرد MDF در صنعت درب بصورت زیر میباشد:

-دربMDF روکش PVC :

در این دربها طرح مورد نظر بوسیله CNC روی MDF اجرا می شود و سپس روکش های PVC با ضخامتهای 0.2 یا 0.4 روی آن وکیوم می شود به طوری که کاملا در تمام شیارها PVC حرکت کرده و پس از روکش کردن MDF طرح CNC به طور کامل قابل مشاهده است.لازم به ذکر است در برخی از مدلها طرح به صورت برجسته,ترکیب با شیارهای CNC اجرا می شود بدین صورتکه برجستگی ها جداگانه طراحی و ساخته شده و سپس این قطعات روی درب چسبانده می شوند و درنهایت همانند قبل روکش PVC وکیوم می شود.
قسمتهای کناری درب روکش PVC (کلاف درب) را نیز می توان با PVC وکیوم کرد یا با رنگ مشابه رنگ آمیزی کرد .وکیوم کردن کلاف درب نیازمند دستگاه و تکنیک خاصی می باشد که در قیمت تمام شده درب نیز تاثیر گذار خواهد بود و در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده پس از مدتی PVC کلاف درب جدا می شود لذا توصیه میشود برای پوشش چوب کلاف درب PVC از رنگ مشابه با روکش PVC استفاده شود.
این دربها با نام درب MDF روکش PVC یا به اختصاربا نام درب روکش PVC در بازار شناخته می شوند

نکته مهم:
آیا دربهای روکش PVC ضد آب هستند؟
همانطور که میدانیم PVC مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد به طوری که ورقهای PVC با ضخامتهای 16 میل را برای ساخت کابینت سرویسهای بهداشتی و کابینت زیر سینک آشپزخانه به کار می برند.همین ذهنیت باعث شده که دربهای روکش PVC را هم به غلط به عنوان درب ضد آب معرفی کنند در صورتی که ورقهای PVC ضد آب کلا PVC می باشند اما درورقهای مورد استفاده ی صنعت درب روکشی از PVC است که روی MDF کشیده می شود.
به این نکته نیز باید توجه کرد که آب از سطح روی درب غیر قابل نفوذ است اما در صورتی که کلاف درب PVC نشده باشد رطوبت از کلاف نفوذ خواهد کرد و در صورت روکش شدن کلاف هرچند که نفوذ رطوبت کمتر خواهد شد اما به دلیل یک پارچه نبودن روکش از محل به هم رسیدن روکشها امکان نفوذ آب وجود دارد .ونکته بسیار مهمتر در مکان های بسیار مرطوب مانند حمام که بخار آب زیاد وجود دارد به مرور زمان روکشPVC ورقه خواهد کرد.
نفوذ آب از درزها را در MDF های استفاده شده در کابینت که لبه های آن نیز نوار PVC شده اند بسیار دیده اید .

درب ام دی اف(MDF)، درب ام دي اف(MDF)، قیمت درب ام دی اف(MDF)، درب کابینت ام دی اف(MDF)، نمونه درب ام دی اف(MDF)، انواع درب ام دی اف(MDF)، درب کشویی ام دی اف(MDF)، درب آکاردئونی ام دی اف(MDF)

2- درب MDF روکش چوب

یک لایه نازک ورق چوب را بر روی MDF پرس می کنند این لایه چوب را از گونه های مختلف چوب تولید می کنند.دربهای ساخته شده با این ورق نیاز به رنگ آمیزی دارند .
رایج ترین MDF روکش چوب در صنعت درب MDF روکش ملچ می باشد.دربهای ساخته شده با این ورق با نام درب MDF روکش ملچ یا به اختصار درب روکش ملچ می شناسند.
ورق مورد استفاده در درب روکش ملچ با ضخامتهای 3و5و8 میلیمتر می باشد.
درب ملچ با روکش 3 میل را بیشتر برای دربهای داخلی استفاده می کنندو درب ملچ با روکشهای5و8 میل را برای دربهای ورودی استفاده میکنند.
آیا درب ملچ برای سرویس های بهداشتی و محیطهای مرطوب مناسب است؟
رنگ پاشیده شده بر روی درب MDF روکش ملچ مخصوصا اگرنیم پلی استر باشد و قسمتهای زیرین درب را نیز به خوبی رنگ کرده باشیم تا حد مطلوبی جلوی نفوذ آب را میگیرد اما در فضاهایی که آب به روی در پاشیده میشودمخصوصا حمام که علاوه بر آب، بخار آب نیز وجود دارد پس از مدتی امکان ورقه کردن رنگ وجود دارد و دراین زمان آب مستقیما یا از طریق چوب کلاف به MDF نفوذ کرده وباعث ورم کردن درب خواهد شد .البته در صورت رنگ آمیزی مناسب، این درب در محیط های مرطوب حدود 2 سال بدون هیچ آسیبی ماندگاری دارد و پس از آن نیز بایستی قسمتهای آسیب دیده به سرعت ترمیم شود .

3-درب MDF خام 3 میل

ورق خام 3 میلی متر را بدون هیچ روکشی اغلب برای ساخت دربهای کمد دیواری استفاده می کنند. این دربها نیاز به رنگ آمیزی دارند و از آنجایی که استفاده از این ورق جهت کاهش هزینه می باشد کم هزینه ترین شیوه رنگ آمیزی آن استفاده از رنگ های ساختمانی و اجرا بوسیله غلطک می باشد.

4- درب MDF روکش ملامینه و یا کاغذی

ورقهایMDF روکش ملامینه یاکاغذی که در ساخت درب MDF استفاده می شود دقیقا همان ورقهای مورد استفاده در کابینت و مبلمان اداری است.
اما در صنعت درب از MDF 3میل با روکش کاغذی و ملامینه معمولا برای ساخت دربهای کمد دیواری استفاده می شود و MDF های 8 و16 میل روکش ملامینه را در ساخت دربهای کار شده در پارتیشن بندی های اداری استفاده می کنند. هر چند استفاده از این ورقها برای ساخت دربهای اطاقی و یا سرویسی نیز مشکلی ایجاد نمی کند اما به لحاظ هزینه ای و کیفی جایگزین های مناسب تری نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به درب HPL اشاره کرد

5-درب MDF لیزری

MDF لیزریMDF ای خام است که شیارهایی مشابه رگه های چوب در آن ایجاد میشود.از نظر فرم و ظاهر شیار مشابه شیارهای ورقهای HDF است. این دربها نیاز به رنگ آمیزی دارد.