کاربرد انواع قرنیز

کاربرد قرنیز

کاربرد قرنیز

امروزه دیگر جایی از قرنیز سنگ یا قرنیز سرامیکی استفاده نمیشود. قرنیزهای قدیمی جای خود را به قرنیزهای امروزی که از جنس ام دی اف MDF با روکش پی وی سی PVC می باشند، داده اند، البته قرنیز تمام پی وی سی PVC نیز دربازار یافت می شود.قرنیز می تواند درز انبساط لمینیت را پوشانده و کاور کند، و نکته مهم اینجاست که 90 درصد زیبایی و جلوه فضایی که لمینیت شده است، پس از نصب قرنیز نمایان می شود و جلب توجه می کند. از نظر معماری اگر دیوار و کف، توسط یک جدا کننده از یکدیگر جدا شوند، بسیار زیباتر خواهد بود. و همچنین از نظر عمرانی نیز، خرابی انتهای دیوار و همچنین خرابی گوشه های کف که مربوط به گچ کاری و نقاشی و بنایی می باشند، پس از نصب قرنیز پوشانده خواهد شد.
انواع قرنیز از نظر ارتفاع در دو سایز 7 سانتیمتری و 9 سانتیمتری موجود هستند، از نظر طول معمولا طولی معادل 280 سانتیمتر و یا 366 سانتیمتر دارند و از نظر ضخامت نیز، پاشنه یا به عبارتی پایین ترین و ضخیم ترین قسمت قرنیز 16 میلیمتر می باشد.

انتخاب رنگ قرنیز

کافیست تا رنگ قرنیز را با در ورودی یا کابینت آشپزخانه و یا اگر شومینه چوبی دارید با شومینه ست کنید. ولی اگر کف را لمینیت نصب کرده اید بهتر است که رنگ قرنیز را یک یا چند پرده تیره تر از رنگ لمینیت انتخاب کنید، در انتها خواهید دید که قرنیز مانند یک قاب عمل خواهد کرد و تیره تر بودن رنگ آن باعث افزایش زیبایی فضا خواهد شد.

انتخاب ابعاد و ارتفاع قرنیز

اگر فضای شما کوچک است، مثلا یک سالن 30 یا حداکثر 40 متری دارید، قرنیز با ارتفاع 7 سانتیمتری برای فضای شما کافیست؛ ولی در صورتی که مساحت فضای شما بیشتر از این متراژ است، پیشنهاد میکنیم از قرنیز 9 سانتیمتری استفاده نمائید تا بیشتر جلوه کند، چرا که در فضاهای بزرگ فاصله دید از دیوارها نیز به نسبت بیشتر می شود و بلند تر بودن قرنیز این امکان را می دهد که قرنیز بهتر نشان داده شود.