نمایشگاه‌های تخصصی صنعت چوب و مبلمان در پردیس برپا می‌شود

نمایشگاه‌های تخصصی صنعت چوب و مبلمان در پردیس برپا می‌شود

نمایشگاه‌های تخصصی صنعت چوب و مبلمان در پردیس برپا می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: نمایشگاه‌های تخصصی صنعت چوب و مبلمان در پردیس برپا می‌شود.

نمایشگاه‌های تخصصی صنعت چوب و مبلمان در پردیس برپا می‌شود

حجت فضلعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: عمده‌ترین صنایع مستقر در شهرستان پردیس، چوب و مبلمان و سپس تراشکاری، قطعه‌سازی و… است که دیگر فعالیت‌های صنعتی شهرستان را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: 242 باب انبار و 27 واحد آبکاری در پردیس شناسایی شده که در اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس مشخصات آنها را ثبت کرده‌ایم و قابل توجه است که در پنج لکه صنعتی چیزی نزدیک به 80 هزار نفر بر اساس آمارهای تقریبی شاغل هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: پیش‌بینی می‌شود تا 100 هزار نفر در لکه‌های صنعتی شهرستان پردیس مشغول به فعالیت باشند.

فضلعلی ادامه داد: بخشی از شاغلان این صنایع ساکن منطقه هستند و برخی از تهران و مناطق حاشیه‌ای تهران صبح زود و هنگام شروع به کار به پردیس می‌آیند و بعدازظهر‌ها هم ترک مکان می‌کنند.

وی افزود: تلاش اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس و تمام مسئولان شهرستان این است که این لکه‌ها ساماندهی شده و واحدهایی که مجوز ندارند، از طریق و مسیر قانونی مجوز بگیرند و امیدواریم تمام صنایع سامان یابند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس ادامه داد: با توجه به گزارش‌های رسیده، حدود 3 هزار واحد صنایع چوب مبلمان در این شهرستان فعالیت دارند که این یک عدد چشم‌گیر است و شهرستان پردیس می‌تواند به‌عنوان قطب تولید صنعت مبلمان و صنایع چوب در استان تهران و حتی در کشور معرفی شود.

فضلعلی افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب منطقه، توجه به صنایع چوب است و طبق اطلاعات ما کیفیت مبلمان‌هایی که در پردیس تولید می‌شود، شاید در کل ایران نمونه باشد.

وی تصریح کرد: صنایع چوب پردیس صادرات هم دارند و در صنعت مبلمان فعالیت‌های خوبی را از آنها شاهد هستیم و در نظر داریم که سایت‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی را در این شهرستان با کمک بخش خصوصی و اتحادیه مربوطه دایر کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس ادامه داد: تلاش داریم نمایشگاه‌های کالایی را در پردیس برپا و این شهرستان را به‌عنوان محل تولید صنعت مبلمان به کشور معرفی کنیم.