فاضلاب بوشهر در طرح تولید درختان چوب‌ده استفاده می‌شود

فاضلاب بوشهر در طرح تولید درختان چوب‌ده استفاده می‌شود

بوشهر – مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: فاضلاب بوشهر در طرح تولید درختان چوب‌ده استفاده می‌شود.

فاضلاب بوشهر در طرح تولید درختان چوب‌ده استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رجایی بعدازظهر سه شنبه در نشست ساماندهی پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در سال‌های اخیر با کمبودهایی در بخش منابع آبی روبرو بوده است و تداوم خشکسالی‌ها باعث شده تا این کمبودها بیشتر شود.
وی استفاده از پساب فاضلاب‌ها را به عنوان یک راهکار مناسب برای استفاده مناسب از منابع آبی عنوان کرد و ادامه داد: تفاهم‌نامه سه جانبه با منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و حفاظت محیط زیست برای استفاده از پساب فاضلاب بوشهر برای تامین آب درختان جنگلی منعقد می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به ورود سالانه ۱۲ میلیون متر مکعب فاضلاب بوشهر به تصفیه‌خانه و تولید پساب، اضافه کرد: در سال‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر این میزان فاضلاب نیز خواهیم بود.
وی با اشاره به تدوین طرح تولید کشت درختان چوب‌ده در بوشهر، اضافه کرد: در اجرای این طرح برای استفاده از ۹ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب بوشهر برنامه ریزی شده است.
رجایی به استفاده سرمایه‌گذار طرح درختان چوب‌ده از فاضلاب شهر بوشهر اشاره کرد و افزود: ۳۰ میلیارد ریال در اجرای این طرح سرمایه‌گذاری خواهد شد.
مدیرعامل ‌آب منطقه‌ای استان بوشهر از اجرای طرح تولید کشت درختان چوب‌ده در سطح دو هزار هکتار از اراضی استان بوشهر خبر داد و گفت: زمینه اشتغال ۳۸۳ نفر در قالب این طرح فراهم خواهم شد.