طرح زراعت چوب در گیلان تهیه شد

طرح زراعت چوب در گیلان تهیه شد

طرح زراعت چوب در گیلان تهیه شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: طرح زراعت چوب و درختکاری گسترده در گیلان تهیه شده است.

طرح زراعت چوب در گیلان تهیه شد

علی منتظری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان با اشاره به احداث واحدهای صنایع سلولزی، غذایی، شیمیایی و … در گیلان اظهار کرد: بزرگ‌ترین صنایع سلولزی خاورمیانه در شهر رشت در حال احداث است.

وی هدف از راه‌اندازی صنایع سلولزی را تامین نیاز داخلی و صادرات عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری از صنایع سلولزی در توسعه صنعت و کشاورزی گیلان تاثیرگذار است.

منتظری از تهیه طرح زراعت چوب در گیلان خبر داد و اضافه کرد: با اجرای طرح مذکور درختکاری گسترده در استان انجام می‌شود و این امر در تحول صنعت و کشاورزی گیلان موثر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح شرکت آرین مریم با ظرفیت سالانه 65 هزار متر مکعب ام.دی.اف و 165 هزار متر مکعب اچ.دی.اف در شهرک صنعتی سفیدرود رشت در حال احداث است، تصریح کرد: 192 میلیارد و 200 میلیون تومان برای طرح مذکور سرمایه‌گذاری شده است.

وی اشتغالزایی شرکت آرین مریم را 600 نفر اعلام کرد و افزود: شرکت مذکور در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع و زیربنای 78 هزار مترمربع در حال احداث است.

منتظری با اشاره به شرکت در حال احداث آرین تخته در شهرک صنعتی سفیدرود خاطرنشان کرد: سالانه 105 هزار متر مکعب ام.دی.اف و 142 هزار متر مکعب اچ.دی.اف با بهره‌برداری از شرکت مذکور در گیلان تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان سرمایه‌گذاری شرکت آرین تخته را 179 میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: با راه‌اندازی شرکت مذکور 550 نفر اشتغالزایی به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

به گفته وی، شرکت آرین تخته در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع و زیربنای 78 هزار متر مربع در حال احداث است.

منتظری شرکت گیل‌راد تولیدکننده میله مسی، آلومینیومی و … را از جمله طرح‌های صنعتی در حال احداث در شهرک صنعتی سفیدرود رشت برشمرد و اظهار کرد: سالانه 37 هزار و 500 تن ظرفیت تولیدی شرکت مذکور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اشتغالزایی شرکت گیل‌راد را 120 نفر عنوان کرد و گفت: شرکت مذکور در زمینی به مساحت 10 هکتار و زیربنای 49 هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری 42 میلیارد تومان در حال احداث است.