شناسایی و دستگیری اعضای باند سارق تاغ در سمنان

شناسایی و دستگیری اعضای باند سارق تاغ در سمنان

شناسایی و دستگیری اعضای باند سارق تاغ در سمنان

عرب باصری گفت: اعضای یک باند قاچاق چوب تاغ زارهای این شهرستان با همکاری حفاظت این اداره و اداره آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

شناسایی و دستگیری اعضای باند سارق تاغ در سمنان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از قومس،عرب باصری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس گفت: در پی گزارش واصله مبنی بر قطع تاغ در منطقه جاده نظامی شهرستان سمنان ،عوامل یگان حفاظت به همکاری اداره آگاهی شهرستان به منطقه اعزام و موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر از اعضای یک باند سارق چوب تاغ شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با بیان اینکه در بازرسی به عمل آمده از افراد مزبور ادوات قطع تاق و وسایل تهیه زغال کشف و ضبط گردید، افزود:طبق ماده 43 فصل جرائم و مجازات‌های قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده 48 همین فصل از قانون، به ممنوعیت بریدن و ریشه کن کردن بوته‌ها و خارها و درختچه‌های بیابانی و کویری و کوهستانی در مناطق کویری و بیابانی و حمل چوب و هیزم و زغال در تمام نقاط کشور بدون مجوز حمل اشاره دارد.

عرب باصری گفت: جنوب شهرستان سمنان یکی از مناطق کویری در کشور است . و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تا کنون با اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی، به کاشت گونه‌های بیابانی به منظور جلوگیری از هجوم ماسه‌های روان به مناطق مسکونی جهت تامین امنیت زندگی برای همشهریان اقدام کرده است .

شایان ذکر است حفظ و نگهداری این گونه ها توسط مسئولان و عموم مردم به دلیل کویری بودن و هجوم شن‌های روان در منطقه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است که به منظور حفظ آن ضروری است دست سودجویان و متخلفین قاچاق چوب از این عرصه‌ها کوتاه شود.