سرستون منبت چوبی

در حال حاضر از سر ستون‌ها، در دکوراسیون داخلی و بیرونی منازل و نماهای کلاسیک، استفاده می‌شود. حضور سرستون‌های منبت کاری شده، در کابینت‌های سبک کلاسیک آشپزخانه بسیار مشهود است و باعث زیبایی و شکوه بیشتر فضا خواهد شد. در واقع، باید گفت هر جا ستونی خراطی شده و کلاسیک هست، لازم است سرستونی نیز برای زیبایی آن باشد.
سرستون‌ها ، نمادی از تجمل و اشرافیت در دوران باستان هستند. نمونه‌هایی از زیباترین سرستون‌های اشرافی را می‌توان در تخت جمشید شیراز مشاهده کرد. سر ستون‌ها در معماری کلاسیک اروپایی و غربی نیز به کرات مشاهده می‌شوند و باعث جلوه‌ی بسیار زیاد در این سازه‌های سنتی و زیبا شده‌اند.
سر ستون‌های منبت شده کابینت کلاسیک، از متریال چوب یا MDF خام تولید می‌شوند. در کابینت‌های تمام چوب، سر ستون‌ها، توسط دست طراحی و سپس رنگ می‌شوند، اما در کابینت ممبران و کابینت رنگ پولیشی ، ام‌دی‌اف خام، توسط ماشین CNC طراحی شده و سپس روکش می‌شود.
سر ستون‌های منبت، تنوع و مدل های بسیار زیادی دارند و مشتری می تواند مطابق میل و سلیقه‌ی خود، آن را سفارش دهد. اگر آشپزخانه‌ای پُر کار و با تزئینات زیاد می‌پسندید، می‌توانید از انواع شلوغ‌تر استفاده کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید آشپزخانه‌ای خلوت‌تر و ساده‌تر داشته باشید، می‌توانید از مدل‌ها و سر‌ ستون‌های ساده‌تر منبت استفاده کنید.سر ستون‌ها معمولا از طرح‌های گل، اشکلال هندسی اسلیمی، سرِ شیر یا بدن انسان و یا طرح‌های هخامنشی و ایرانی باستانی ساخته و تولید می‌شوند که هر یک، به فراخور زیبایی که دارند، نما و جلوه‌ای خاص به فضای منزل شما می‌بخشند.

انواع سرستون

• سرستون منبت چوبی (چوب راش)
• سرستون چوب مصنوعی(مواد پلی اورتان)
• سرستون pvc(مواد پلاستیکی)
معمولا عرض ستون های کار شده 8-10-12-14-16-18-20 سانتیمتر میباشد.شما باید سعی کنید عرض سرستون انتخابی خودتون رو کمتر از عرض ستون نصب شده انتخاب کنید.یعنی اگر ستون شما عرضش 12 هست باید سرستون با عرض 10 انتخاب نمایید.
یک سانت کنارهای سرستون از ستون کمتر باشد.ارتفاع سرستون معمولا دست نصاب کابینت شما هست.تاکید میکنم حتما قبل از اجرای شاسی اولیه سرستون های خودتون رو انتخاب نمایید.
سرستون های سوپر راش با مته 1 میلیمتر منبت میشوند.این امر باعث افزایش ساعت تولید میشود و هزینه تولید را بالا میبرد و طبعا قیمت محصول بالاتر حساب میشود.سرستون های راش درجه دو با مته 3 میلیمتر تولید میشود.زمان منبت و طبعا قیمت آن پایینتر حساب میشود.در این سرستون برای کنترل قیمت سعی شده ابعاد قطعه کمتر شود.پس اگر دنبال محصول با کیفیتی هستید از سرستون های سوپر راش استفاده نمایید.