ساحل سیترای نوشهر از آورده های سیل اخیر پاکسازی شد

ساحل سیترای نوشهر از آورده های سیل اخیر پاکسازی شد

شهردار نوشهر گفت که ساحل سیترای این شهرستان با جمع آوری یکهزار کامیون چوب و تنه شکسته درختان از آورده های سیل اخیر پاکسازی شد.

ساحل سیترای نوشهر از آورده های سیل اخیر پاکسازی شد

فرهاد بنی شیخ الاسلامی افزود : سیل هفته پیش صدها تن چوب و تنه شکسته درختان را از راه رودخانه ها وارد دریا کرده بود که پس از مدتی امواج دریا آنها را به ساحل سیترا بازگرداند.

وی حجم ضایعات چوب و تنه درختان در ساحل سیترا را بی سابقه توصیف کرد و ادامه داد : با مساعد شدن وضعیت هوا در روزهای اخیر عملیات پاکسازی ساحل با بسیج تمامی امکانات شهرداری از جمله دو دستگاه لودر و شش دستگاه کامیون آغاز و تا کنون بیش از یکهزار محموله کامیون 10 تنی چوب، ضایعات و تنه درختان جمع آوری شد.

شهردار نوشهر گفت : در ساحل نمونه گردشگری سیترا نوشهر با حدود یکهزار و 800 متر طول به عرض شش متر چوب ها پراکنده شده بود که با تلاش فراوان پاکسازی آن به اتمام رسید و ساحل به حالت اولیه برگشت و طرح های سالمسازی دریا برای بانوان و آقایان نیز آماده استفاده شد.

وی از طرح ساحلی سیترا به عنوان بزرگ ترین طرح سالمسازی دریا در مازندران یاد کرد و افزود که امسال ورود گردشگر به این ساحل نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصدی افزایش داشته است.

شهردار نوشهر اظهار داشت : در حال حاضر در حال دریافت آخرین مجوزها برای راه اندازی اسکله تفریحی ساحل سیترا هستیم که با فعال شدن آن می توان از انواع قایق های تفریحی و مسافری حتی قایق های شخصی استفاده کرد.

ساحل سیترا در شهرستان نوشهر با وسعت 19 هکتار از سال 1388 به عنوان منطقه نمونه گردشگری ساحلی کشور معرفی شد و از زمان تاکنون با امکانات متنوع خدماتی و رفاهی و تفریحی سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.