راه های بزرگتر نشان دادن فضای خانه

دکوراسیون و چیدمان خانه های کوچک

در طراحی داخلی منزل ، با چیدمان خلاقانه و مبتکرانه و استفاده از عناصر طراحی ساده، می توان فضاهای کوچک را به اتاق‌های دلنشین و زیبایی برای زندگی مبدل کرد. ممکن است در نظر داشته باشید خانه خود را به یک گنجینه آسوده و آرام تبدیل کنید، یا شاید تنها در یک اتاق سر می کنید ولی می خواهید از فضا و امکانات آن، بیشترین استفاده را ببرید. روش‌هایی در طراحی داخلی وجود دارد که به فراخ شدن و گستردگی فضای موجود کمک می‌کند. به شرح برخی از این کلیدها می پردازیم :

طراحی داخلی منزل کوچک

• در اتاق های کوچک ، مبلمان را تا حد ممکن جمع و جور انتخاب کنید و هرآنچه که فضا را اشغال کرده است، حذف کنید. از مبلمان هایی با وزن کم (هم از نظر ابعاد و هم وزن) بهره ببرید. بهتر است نشیمن‌های پارچه‌ای کنار دیوار قرار بگیرند تا از آن به عنوان تختخواب مهمان نیز استفاده شود ، همچنین صندلی‌های اتاق نشیمن نیز می‌توانند کاربرد داشته باشند و نقش صندلی غذاخوری را ایفا کنند .
• در رنگ‌بندی دکوراسیون اتاق های کوچک از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید. سعی کنید تا حد امکان، پس زمینه‌ها را کم نقش و نگار و ساده در نظر بگیرید. استفاده از رنگ سفید و دیوارهای آینه‌کاری شده، حد و مرزهای اتاق را از حس بصری شما دور می‌راند و اتاق را بزرگ تر و وسیع‌تر نشان می‌دهد.
• در دکوراسیون و چیدمان خانه های کوچک و فضاهای محدود، طراحی عمودی حربه بسیار قدرتمندی برای ایجاد فضای گسترده تر است ؛ زیرا با این شیوه ، فضای بیشتری از کف اتاق رها و آزاد می شود. همچنین استفاده از قفسه‌ها و گنجه‌های توکار که در دیوار تعبیه می شود نیز به ایجاد این فضا کمک قابل توجهی می کند.
• در دکوراسیون اتاق های کوچک ، بهتر است چراغ‌های سقفی یا دیواری تا حد امکان قابل رویت نباشند و در فضا ایجاد شلوغی نکنند.سعی کنید بین اشیا و احجام قرار گرفته در دکوراسیون ، هماهنگی و مطابقت وجود داشته باشد و یکدست یا در یک طیف قرار گیرد، این گونه محدودیت فضا شکسته می شود و محیط ، بزرگ تر به نظر می رسد.

دکوراسیون و چیدمان خانه های کوچک