درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت ،درب ام دی اف،در ام دی اف،mdfTدرب mdf

درب ضد سرقت چیست؟ و چه ویژگیهایی دارد؟

درب ضد سرقت دربي است که ضمن ممانعت از ورود سارقين، بر اساس استانداردهاي محيطي چون عايق سرما، گرما، باد رطوبت و صدا طراحي و ساخته شده است.

دربهاي ضدسرقت تولید شده باید به تناسب محل مورد استفاده با ويژگيهاي متفاوت انتخاب گردند. براي مثال ميتوان از دربهاي ساده فلزي که از دولايه ورق سخت به ضخامت يک ميليمتر در دو طرف درب و يک لايه عايق صدا و دما بعنوان لايه مياني ساخته شده در آپارتمانهايي که امکان ايجاد سروصدا توسط سارقين بمنظور تخريب درب امکان پذير نمي باشد استفاده نمود ليکن در مواردي که سارقين امکان و فرصت ايجاد سر و صدا به منظور تخريب درب را داشته باشند، همچون اماکني دور از حضور جمع ازجمله ويلاها کارخانجات, انبارها، … ميبايست از دربهاي ضد سرقت با ويژگيهاي خاص استفاده نمود تا امکان نفوذ سارقين پس از برش و تخريب لايه هاي سطحي درب به داخل ساختمان را غيرممکن سازند. در اين گونه موارد نه تنها ضخامت لايه هاي فولادي در دو طرف درب به دو ميليمتر و جمعا چهار ميليمتر افزايش مي يابند بلکه لايه مياني نيز از طريق ايجاد شبکه مستحکم فولادي به همراه تزريق مواد ويژه ضد برش, ضد مته، ضد اسيد و ضد تخريب در ميان آن تقويت گرديده و از استانداردهاي ويژه کيفيت اينگونه دربها برخوردار ميگردد.

صرفنظر از استانداردهاي امنيتي موردنياز در توليد و انتخاب دربهاي ضدسرقت, ديگر ويژگيهاي دربهاي ضد سرقت به منظور ارتقا کيفيت لايه هاي بيروني و دروني درب در اماکن خاص ازجمله پوششهاي ضدرطوبت, ضد اسيد به عنوان ويژگيهاي پنهان و غير قابل رويت، بمنظور استفاده درمکانهاي مرطوب و يا صنعتي از نکات ضروري در هنگام انتخاب دربهاي ضد سرقت تلقي ميگردد.

در پايان لازم به تذکر است که بهترين و مرغوبترين دربهاي ضدسرقت زماني بکار مي آيند که سارقين از تخريب قفل نصب شده برروي درب ناتوان بمانند, پس هيچ دربي، حتي اگر از فولاد نفوذ ناپذير و براساس استانداردهاي جهاني نيز ساخته شده باشد، بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتي با يک درب چوبي معمولي نخواهد داشت.

درب ، درب ضدسرقت ، door

تفاوت انواع درب های ضد سرقت چیست؟

تفاوت درب های ضد سرقت عبارتند از:

اولین تفاوت در چارچوب این دربهای ضد سرقت می باشد به طوری که چارچوب دربهای ضد سرقت چینی به صورت تخت و بدون ابزار خور بوده و اختلاف کمی بین سطوح بیرونی و لنگه درب وجود دارد.در حالی که این اختلاف در دربهای ضد سرقت ترک بیشتر می باشد و چارچوب دربهای ضد سرقت ابزار خور است.

دومین تفاوتی که در ظاهر کاملا مشخص می باشد تفاوت در لولاهای این درب ها است.لولاهای دربهای ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده است و کاملا دیده می شود اما لولاهای دربهای ضد سرقت چینی پنهان است و نه از داخل و نه از بیرون قابل رویت نمی باشد.

تفاوت سوم را می توان در رویه این دربها مشاهده کرد، به گونه ای که رویه درب ضد سرقت چین به صورت فلزی (استیل) با رنگ کوره ای الکترواستاتیک می باشد. ولی رویه دربهای ضد سرقت ترک به دو دسته MDF با روکش طبیعی چوب و یا MDF با روکش PVC تقسیم بندی می شود.اما این تصور که دربهای ضد سرقت چینی نسبت به دربهای ضد سرقت ترک دارای کیفیت پایین تری هستند شاید تصوری اشتباه و نادرست باشد اما با وجود اجناس بی کیفیت چینی در بازار ایران می توان به خریدار درب ضد سرقت حق داد که این تصور را داشته باشد.قیمت درب ضد سرقت چینی نسبت به قیمت درب ضد سرقت ترک پایین تر می باشد وزن این دربهای ضد سرقت چین نیز نسبت به نمونه مشابه ترک خود بسیار سبکتر می باشند به طوری که می توان گفت وزن یک درب ضد سرقت ترک با دو درب ضد سرقت چینی برابری می کند.در مراحل نصب نیز دربهای ضد سرقت چین آسان تر و سریع تر نصب می شوند هر چند که نصب درب ضد سرقت ترک نیز بیشتر از 1 یا 2 ساعت زمان بر نخواهد بود. مرغوبترین و بهترین دربهای ضد سرقت حتی اگر از فولاد نفوذناپذیر و بر اساس استانداردهای جهانی نیز طراحی و ساخته شده باشد بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی ندارد . و مهمترین قسمت درب ضد سرقت همان قفلهای ضد سرقت آن است.

درب ، درب ضدسرقت ، door