ترانزیت چوب‌آلات قاچاق‌ در رودبار به حداقل رسیده است

ترانزیت چوب‌آلات قاچاق‌ در رودبار به حداقل رسیده است

ترانزیت چوب‌آلات قاچاق‌ در رودبار به حداقل رسیده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار از آمادگی عوامل یگان حفاظت جهت صیانت از انفال و منابع طبیعی خبر داد.
مهندس محمدرضا پرندآور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به آمادگی عوامل یگان حفاظت جهت صیانت از انفال و منابع طبیعی، اظهار کرد: با توجه به وظایف سازمانی و لزوم صیانت هر چه بهتر و بیشتر از انفال، عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با اقدام به گشت‌زنی‌های مداوم در سطح حوزه شهرستان رودبار، به ویژه در مناطقی که نقاط بحرانی محسوب می‌شوند، امکان هر گونه سوءاستفاده و ترانزیت چوب‌آلات قاچاق را به حداقل ممکن رسانده‌اند.

ترانزیت چوب‌آلات قاچاق‌ در رودبار به حداقل رسیده است

وی افزود: طی گشت‌زنی شبانه عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، یک دستگاه خودروی خاور که حامل چوب‌آلات مقطوعه غیر مجاز بود، متوقف و 50 اصله گرده‌بینه کوتاه کشف و ضبط شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار با بیان اینکه طی یک ماهه اخیر دو دستگاه خودروی نیسان و یک دستگاه کامیون خاور که قصد انتقال شبانه چوب‌آلات غیر مجاز را داشتند، توقیف و دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: دو دستگاه نیسان در مجموع حامل 40 اصله الوار از نوع راش و توسکا با حجمی معادل دو متر مکعب در جاده توسه‌رود از توابع رستم‌آباد با همکاری نیروی انتظامی بازداشت شده است .
این مقام مسئول در امر حفظ منابع طبیعی خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همچنین به یک دستگاه کامیون خاور که شبانه در جاده قدیم اسکولک به رستم‌آباد تردد می‌کرد مشکوک شده و پس از متوقف کردن کامیون و بررسی محموله مشخص شد که 50 اصله گرده‌بینه کوتاه از نوع راش به حجم 5 متر مکعب قاچاق شده است.
پرندآور اضافه کرد: خودروهای مذکور توقیف و متخلفان دستگیر شده و پس از تنظیم پرونده به مراجع قضایی حوزه شهرستان رودبار ارجاع داده شده‌اند.