تاثیر آب بر روی لمینیت

نکاتی رعایت در حفظ پارکت لمینت

لمینیت نسل جدید کفپوش برای منازل مسکونی یا اماکن اداری ، تجاری می باشد که با تکنولوژی جدیدتر تا حدودی جایگزین پارکت های چوبی شده است.

لمینیت ضد آب وجود ندارد

جنس هسته اصلی لمینیت HDf می باشد که در مقایسه با پارکت که از چوب طبیعی تشکیل شده است ، میزان آب کمتری را جذب می کند ، بنابر این نسبت به پارکت های چوبی در مقابل آن مقاوم تر می باشد ، اما این به معنی ضد آب بودن لمینیت نیست.فریب برخی از فروشندگان را نخورید ، هیچ لمینیت ضد آبی با هسته HDF وجود ندارد.
اگر آب بروی محصول شما ریخت باید به سرعت با یک تی یا دستمال نخی جمع شود تا مانع از طبله شدن لمینت شما شود ، به علت اینکه این نوع کفپوش ها به یکدیگر وصل هستند اگر در اثر ریختن این ماده و وجود رطوبت طبله کند لمینیت شما بلند خواهد شد.

نکاتی  رعایت در حفظ  پارکت لمینت

نکاتی در مورد نظافت لمینت

۱- برای نظافت لمینیت به هیچ عنوان از آب مستقیم اضافه نکنید ، بهتر است پس از پاک نمودن سطح آن از گرد و غبار و خاک با یک تی نمدار نخی تمیز کنید.
۲- اگر لمینیت خوب تمیز نشده باشد و درز باز کند ، شکاف و فضای خالی بین آن ها باعث نفوذ آب در هسته اصلی می شود و عمر محصول را کم می کند البته باید به این نکته توجه داشت که تکنولوژی V-groove یا لمینت شیاردار نوعی تکنولوژی در تولید این محصول می باشد و به معنی درز انداختن و خوب نصب نشدن آن نمی باشد.