انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت ،درب ام دی اف،در ام دی اف،mdfTدرب mdf

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت دربی است که سارقان با هر روش از دستکاری یا تخریب قفل درب گرفته تا وارد کردن ضربه و یا اهرم کردن و …. نتوانند به داخل منزل، محل کار و … نفوذ نمایند و از ورود آنها ممانعت به عمل آورد.بنابراین درب ضد سرقت می بایست از استانداردهای مقاومتی در برابر فشار ، برش بر سطح و گوشه های درب برخوردار باشد.این نوع دربها ضمن اینکه از ورود سارقین ممانعت به عمل می آورد باید از استانداردهای لازمه چون عایق گرما و سرما و صدا طراحی و ساخته شده باشد و همچنین از استانداردهای محیطی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه چون زلزله و آتش سوزی برخوردار باشد تا به هیچ عنوان از ورود نیروهای امدادی و یا خروج افراد در مواقع اضطراری جلوگیری ننماید.
بازشوی مفید دربهای ضد سرقت ترک در حدود 1 متر می باشد که این مورد در دربهای ضد سرقت چینی به 90-92 سانتی متر کاهش پیدا می کند.البته تعداد محدودی از دربهای ضد سرقت چینی نیز در بازار موجود می باشند که بازشوی 1 متر را می توانند تامین کنند.سایز چارچوب درب های ضد سرقت ترک به صورت استاندارد 115*215 می باشد و ورق فولادی داخل دربهای ترک نیز در بازه 0.9 تا 1.5 میلیمتر می باشد.سایز چارچوب درب های ضد سرقت چین به صورت استاندارد 105*205 و 105* 210 می باشد و ضخامت ورق فولادی استفاده شده در داخل دربهای ضد سرقت چینی در بازه 0.4 تا 0.8 موجود می باشد.
یکی از سوالات متداولی که خریداران درب ضد سرقت با آن روبرو هستند این است که چه تفاوتهایی بین درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی وجود دارد و عده ای فکر می کنند که تفاوت بین آنها تنها در کیفیتشان می باشد و از آنجایی که کالاها و محصولات چینی به صورت عمده در بازار ایران وجود داشته و همگی دارای کیفیت نامطلوبی هستند و همچنین نگرش و اقبال خوبی نسبت به محصولات ایرانی وجود ندارد درب ضد سرقت ترک را از نظر کیفیت بهتر می دانند.

درب ضد سرقت ترک، قیمت درب ضد سرقت ، درب ضد سرقت چینی، درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ارزان،درب داخلی شیشه خور

حال به دسته بندی درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران بر اساس شکل ظاهری و مشخصات فنی آنها می پردازیم:
1-درب ضد سرقت ترک
2-درب ضد سرقت چینی
3-درب ضد سرقت ایرانی
در حالت کلی می توان گفت دربهای ضد سرقت از نظر نحوه تولید و مشخصات ظاهری و شکل آنها به دو طرح ترک و چین باز می گردد و این را نیز باید در نظر داشت که دربهای ضد سرقت چینی خود نیز از دربهای ایتالیایی الگو برداری شده اند. اما دربهای ضد سرقت ایرانی نیز که پیشتر در دسته بندیهای انواع درب ضد سرقت قرار داده بودیم نیز از نظر ظاهری کاملا مشابه دربهای ساخت ترکیه و در بعضی موارد محدودتر کاملا مشابه دربهای ساخت چین می باشد.به دلیل شباهت دربهای ضد سرقت ایرانی به دربهای ضد سرقت ترک این دو مورد را در یک دسته قرار می دهیم.تولید کنندگان دربهای ضد سرقت ترک که در ایران فعالیت می کنند چارچوب های خود را از تولید کنندگان داخل کشور خریداری می کنند و یا خود اقدام به تولید این چارچوب ها در داخل کشور می نماید ولی یراق آلات این دربها عموما از محصولات ساخت ترکیه استفاده می شود که در صدر آنها شرکت KALE ترکیه می باشد که جایگاه ویژه ای را در بازار ایران به خود اختصاص داده است.
در ادامه به توضیح مختصری در مورد تفاوت های درب ضد سرقت ترک و چینی خواهیم پرداخت:
نخستین تفاوت در چارچوب این دربها می باشد به گونه ای که چارچوب دربهای ضد سرقت چینی به صورت تخت بوده و اختلاف کمی بین سطوح بیرونی و لنگه درب وجود دارد.در حالی که این اختلاف در دربهای ضد سرقت ترک بیشتر می باشد.دومین تفاوتی که در ظاهر کاملا مشخص می باشد تفاوت در لولاهای این درب ها می باشد.لولاهای دربهای ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده بوده و کاملا مشخص است اما لولاهای دربهای ضد سرقت چینی مخفی است و نه از داخل و نه از بیرون قابل تشخیص نمی باشد.تفاوت سوم را می توان در رویه این دربها دانست به گونه ای که رویه درب ضد سرقت چین به صورت فلزی (استیل) با رنگ کوره ای الکترواستاتیک می باشد. اما رویه دربهای ضد سرقت ترک به دو دسته MDF با روکش طبیعی چوب و یا MDF با روکش PVC تقسیم بندی می شود.
اما این تصور که دربهای ضد سرقت چینی نسبت به دربهای ضد سرقت ترک دارای کیفیت پایین تری هستند شاید تصوری اشتباه و نادرست باشد اما با وجود اجناس بی کیفیت چینی در بازار ایران می توان به خریدار درب ضد سرقت حق داد که این تصور را داشته باشد.
قیمت درب ضد سرقت چینی نسبت به قیمت درب ضد سرقت ترک پایین تر می باشد وزن این دربها نیز نسبت به نمونه مشابه ترک خود بسیار سبکتر می باشند به طوری که می توان گفت وزن یک درب ضد سرقت ترک با دو درب ضد سرقت چینی برابری می کند.
در مراحل نصب نیز دربهای ضد سرقت چین آسان تر و سریع تر نصب می شوند هر چند که نصب درب ضد سرقت ترک نیز بیشتر از 1 یا 2 ساعت زمان بر نخواهد بود.
در پایان لازم به ذکر است که مرغوبترین و بهترین دربهای ضد سرقت حتی اگر از فولاد نفوذناپذیر و بر اساس استانداردهای جهانی نیز طراحی و ساخته شده باشد بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی نخواهد داشت.اما در ادامه مطلب قصد داریم به توضیح بیشتری در مورد این سه دسته بپردازیم.

1-درب ضد سرقت ترک:

ین نوع دربها به دو گروه دسته بندی می شوند: الف) درب ضد سرقت ترک وارداتی ب) درب ضد سرقت ترک مونتاژ داخل
الف)درب ضد سرقت ترک وارداتی:
قیمت درب ضد سرقت ترک وارداتی در مقایسه با دیگر دربهای ضد سرقت موجود در بازار ایران بالاتر می باشد و از لحاظ کیفیت نیز برتری قابل توجهی نسبت به دیگر دربهای موجود در بازار دارا می باشد.واردات این دربها بیشتر از کشور ترکیه می باشد و به دلیل آنکه هزینه های گمرکی آنها بسیار بیشتر از انواع دیگر دربهاست به همین جهت ازلحاظ قیمت برای مشتری گرانتر تمام می شود و به جز موارد خاص شاید آنچنان صرفه اقتصادی نداشته باشد.
البته همیشه به این موضوع نیز باید توجه داشت که گرانتر خریدن همیشه به این معنا نیست که شما قطعا خرید خوبی خواهید داشت و گاهی می توان با صرف هزینه کمتر به همان نتیجه مطلوب دست یافت. نتایج به ما نشان میدهد که دربهای ضد سرقت ترک مونتاژی با همان کیفیت ساخت و زیبایی چیزی کمتر از دربهای ضد سرقت ترک وارداتی ندارند و در بعضی موارد بسیار بهتر چه از لحاظ امنیتی و چه از لحاظ زیبایی عمل می کنند.
ب)درب ضد سرقت ترک مونتاژی:
دربهای ضد سرقت ترک که به صورت مونتاژی در داخل کشور تولید می شوند. این نوع دربها که هم از لحاظ ساختاری و هم از لحاظ کیفیت با نمونه وارداتی خود تفاوتی ندارند با داشتن برگ برنده خود که همانا قیمت و کیفیت مناسب برای مشتری است سهم بزرگی از بازار را تصاحب کرده اند. این مدل دربها با واردات مواد خام مثل رویه MDF و روکشهای PVC و سیستم قفل و یراق آلات و… از کشورهای همجوار همچون ترکیه و مونتاژ آن البته با توجه ویژه به استانداردهای امنیتی و روز دنیا و همچنین استفاده از ماشین آلات روز دنیا باعث رضایتمندی مشتریان و فروش بسیار بالا در این زمینه شده اند.

2-درب ضد سرقت چینی:

کشور چین که در زمینه های مختلف واردات مستقیم به کشور ما دارد در زمینه دربهای ضد سرقت نیز توانسته جایگاه ویژه ای را برای خود تصاحب کند.درب ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران را شاید بتوان از درب ضد سرقت با کیفیت پایین تا درب ضد سرقت با کیفیت بالا دسته بندی کرد اما در دسته بندی کلی چه از لحاظ قیمتی و چه از لحاظ کیفیتی بین دربهای معمولی و دربهای ضد سرقت ترک طبقه بندی می شود.

3-درب ضد سرقت ایرانی:

این نوع دربها که به طور کامل در داخل کشور تولید می شوند به نوعی میتوان آنها را تقلیدی از دربهای ضد سرقت ترک و دربهای ضد سرقت چینی دانست که با آوردن تکنولوژی ساخت و استفاده از دستگاههای مدرن گامی در بومی کردن این صنعت بر داشته اند.
اما هنوز به طور کامل نمی توان به تولیدات آنها به صورت محصولی با استانداردهای کیفیتی و امنیتی بالا نگاه کرد و همین امر باعث اقبال کم سازندگان و مالکان به خربد از این گروه از دربهای ضد سرقت می باشد.
برای مشاهده مجموعه دربهای ضد سرقت این شرکت که شامل دربهای ضد سرقت لوکس، دربهای ضد سرقت نیمه لوکس و دربهای ضد سرقت گروههای رویال، کلاسیک، پرستیژ و لمینیتی می باشد به قسمت محصولات مراجعه فرمایید.

منبع:افرادرب