ابزار کار با ورق فومیزه پی وی سی

ابزار کار با ورق فومیزه پی وی سی

ابزار مناسب برای کار با ورق فومیزه پی وی سی

ورق فومیزه پی وی سی از نظر خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار شبیه به چوب و ام دی اف بوده و به راحتی با دستگاه های معمول در صنایع چوب و نجاری قابل برشکاری، سوراخ کاری و ابزار خوری می باشد. جهت اتصال قطعات هم می توان از پیچ، اتصالات و یراق آلات معمول در صنعت ام دی اف استفاده کرد.
برای کسب نتیجه بهتر توصیه می شود در برشکاری از تیغه های دندانه ریز با سرعت بالا و برای سوراخ کاری از مته های معمولی با زاویه راس ۱۱۰ – ۸۰ درجه استفاده کنید.ورق فومیزه پی وی سی از نظر خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار شبیه به چوب و ام دی اف بوده و به راحتی با دستگاه های معمول در صنایع چوب و نجاری قابل برشکاری، سوراخ کاری و ابزار خوری می باشد. جهت اتصال قطعات هم می توان از پیچ، اتصالات و یراق آلات معمول در صنعت ام دی اف استفاده کرد.
توجه : به دلیل پلاستیکی بودن این ورق ها از کاربرد آن در دماهای بالای 70 درجه سانتی گراد بایستی خودداری کرد.

ابزار کار با ورق فومیزه پی وی سی

تمیز کردن محصولات پی وی سی

اغلب آلودگی ها را می توان با مواد شوینده ملایم و آب از روی سازه های پی وی سی و صفحه های فوم برطرف نمود. برای لکه های سرسخت تر از شوینده های ملایم لوازم خانگی و چربی زداها مانند مانند پاک کننده ی کلرکس یا کلرکس مربوط به وسایل خارج از منزل، الکل یا برس نرم با سفید کننده استفاده کنید.

رنگ کردن صفحه ی فوم پی وی سی و سازه های پی وی سی

محصولات پی وی سی (صفحه ی فوم پی وی سی و سازه ها) نیاز به رنگ کاری برای مراقبت ندارند. اما اگر می خواهید طبق سلیقه خود آنها را رنگ کنید این دستورالعمل های مهم را پیروی کنید:
1. صفحه ی زینتی یا سازه مانند هر سطح دیگری به هنگام رنگ کاری باید تمیز، خشک و عاری از گچ، گریس، روغن، خاک و قارچ یا کپک باشد.
2. از رنگ ۱۰۰% لاتکس اکرلیک با LVR (مقدار انعکاس نور) ۵۵ واحد یا بیشتر استفاده کنید. ( به طور کلی هرچه LRV بالاتر باشد، رنگ روشن تر است.LRV هر رنگ به کار گرفته شده باید در نمودار رنگ فروشنده ذکر شود.)
3. برای رنگ های با LVR 54 یا پایین تر باید از رنگ هایی استفادع کنید که به طور خاص برای کاربرد روی پی وی سی ایجاد شده اند.
4. در تمام شرایط توصیه های تولید کننده رنگ برای استفاده و عملکرد رنگ را دنبال کنید.
5. با توجه به زمان طولانی خشک شدن رنگ به کار گرفته شده بر روی صفحه ی زینتی یا سازه متخلخل، توصیه می کنیم که ابتدا محصولات پی وی سی را نصب و سپس آنها را رنگ کنید. مگر اینکه صفحه ی زینتی و یا سازه طی یک کار تخصصی پیش از پرداخت رنگ شده و کاملا خشک شده باشند.
6. از به کار گرقتن رنگ های تیره خود داری کنید ( که می تواند منجر به انبساط محصول به دلیل افزایش گرما شود)، که سبب الغاء گارانتی پتن می شود.
7. از لکه شدن، رنگ های روغن/آلکید و بتونه یا رنگ های بر پایه ی وینیل خود داری کنید.