آشپزخانه جزیره ای

آشپزخانه جزیره ای

در مدل آشپزخانه جزیره ای از یک میز به عنوان قلب آشپزخانه استفاده می شود. این میز قابلیت نگهداری بسیاری از وسایل آشپزخانه را دارد و می تواند به عنوان میز کار در آشپزخانه و میز ناهار خوری استفاده شود. این مسئله باعث شده امروزه آشپزخانه های جزیره ای یکی از پرطرفدارترین اشپزخانه ها مطرح شود. با این وجود این مدل آشپزخانه ها برای هر فضای مناسب نیست. برای مثال در دکوراسیون آشپزخانه های بسیار بزرگ, وجود میز جزیره نه تنها کاربردی ندارد, بلکه می تواند فضای آشپزخانه را گرفته و به اصطلاح دست و پا گیر باشد و یا در اشپزخانه های بسیار کوچک, وجود میز جزیره ممکن است کار در فضای آشپزخانه را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل توصیه می شود در فضاهایی با اندازه مناسب ( نه خیلی بزرگ, نه خیلی کوچک) آشپزخانه های جزیره ایی طراحی شوند. تصاویر زیر نمونه هایی از این طراحی را نشان می دهد.

طراحی های جدید مدل آشپزخانه جزیره ای

همانطور که از نام آن مشخص است منظور از آشپزخانه با جزیره فضایی است که اطراف آن به جای دیگری اتصال ندارد و جزیره در آشپزخانه به منزله فضایی است که اطراف آن به دیوار یا کابینت های زمینی یا دیواری خود اتصال ندارد. جزیره بنا به فضاهای مختلف اجراهای متفاوتی دارد. مثلاً در آمریکای لاتین سینک ظرف شویی و اجاق گاز بر روی جزیره اجرا می شود که در وسط آشپزخانه قرار دارد ولی در آسیا و اروپا لزوماً اینگونه اجرا نمی شود و بیشتر از آن به عنوان میز نهارخوری یا میز آشپزی استفاده می شود.

آشپزخانه جزیره ای

استفاده از جزیره در سال های جاری در دنیا مرسوم بوده و هر چه فضای آشپزخانه بزرگتر باشد جلوه و زیبایی بیشتری به آن می دهد که متخصصین و طراحان دکوراسیون داخلی کویر می توانند با توجه به فضا و قابلیت های آشپزخانه شما طرح هایی مدرن و زیبا به شما ارایه دهند.

کابینت جزیره