آشنایی با تخته فیبر و نئوپان

فیبر

آشنایی با تخته فیبر و نئوپان

تخته فیبر چیست و چگونه ساخته می شود؟
تخته فیبر از تکه های ریز چوبی و باریک چوبی که به شکل خمیر چوب درآمده اند، ساخته می شود. پس از ترکیب مواد خمیری با آب، به زیر دستگاه پرس می روند و معمولا به قطر 2 میلیمتر ساخته می شوند. فیبر نسبت به ورق نئوپان بسیار منعطف تر است و بیشتر در پشت محصولات چوبی بکار می رود.
فیبر در دو مدل یک رو و دو رو ساخته می شود به این شکل که فیبر یک رو دارای یک روی صاف و سیقلی شکل و یک روی دیگر آن دارای فرو رفتگی ریز می باشد. فیبر دو رو هر دو سمت آن صاف می باشد.
بر روی سطح صاف فیبر می توان از روکش های سفید رنگ و انواع مختلف روکش ها را پرس نمود ومی تواند بصورت ساده و بی رنگ باشد

فیبر

نئوپان چیست؟؟؟

نئوپان نام تجاری فراورده ای است که از تراشه های چوب ساخته می شود . نئوپان محصول چوب مهندسی‌شدهٔ ساخته شده از خرده‌چوب‌هایی مثل تراشه‌های کارخانه اره‌کشی یا خاک‌اره به همراه رزین مصنوعی یا چسب‌های مناسب دیگر است که پرس و فشرده شده باشد. نئوپان یک فراوردهٔ کامپوزیتی است.
محصولاتي كه مي توان با نئوپان ساخت عبارت اند از:
ميز ال سي دي، ميز آرايش، تخت خواب، كمد و بوفه و …
این محصول معمولاً از صنایع بازیافت چوب است بطوری که ضایعات بدست آمده در فرایند بهره‌برداری از چوب درختان برای مصارف مختلف را تبدیل به خرده‌چوب می کنند، سپس این خرده چوب ها را رطوبت گیری و به خوبی همگون می کنند و چسب می زنند و تحت پرس حرارتی قرار می دهند . ورق های به دست آمده پس از سرد شدن و سمباده خوردن قابل استفاده اند

آشنایی با تخته فیبر و نئوپان