روش تمیز کردن پاركت لمينت

روش تمیز کردن پاركت لمينت

Published by Leave your thoughts

مشخصات فنی ام دی اف ویسپان :

در نگهداری پارکت لمینیت مهمترین نکته برای طول عمر بیشتر نحوه تمیز کردن آن می باشد، چه بسا که در طول زمان با روش نا مناسب آسیب به لایه های رویی و کلیک های آن بیشتر شده و عمر آن را کوتاه میکند، لذا باید در نگهداری و تمیز کردن آن مد نظر قرار داد.مواد توليدي پاركت لمينت نيز چوب مي باشد و دشمن اصلي چوب آب پس در نظافت پاركت لمينت نبايد از آب فراوان استفاده نمود.

امروزه محصولات جديدي به بازار عرضه شده كه ١٠٠ % ضد آب و ظاهري همانند پاركت لمينت دارند و مواد تشكيل دهنده آن چوب نميباشد كه نظافت آن نيازي به دقت ندارد ولي پاركت لمينت تشكيل شده از اچ دي اف و روكش ميباشد كه رويه آن ضد آب و قابل شستشو بوده ولي لايه زیرین كه همان مغز و كليك پاركت لمينت ميباشد قابل شستشو نبوده و به هيچ عنوان نبايد بگزاريد در هنگام نظافت آب از طريق كليك به پایین نفوذ کند.

روش تمیز کردن پاركت لمينت

به علت اینکه پارکت لمینیت از چوب یا براده چوب ساخته شده است معمولا دارای طراحی منحصرد بفرد می باشد که با روکش های فوق العاده برای انواع دکوراسیون داخلی اعم از سنتی ، کلاسیک و مدرن مناسب می باشد پس در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار می گیرد که بهتر است نظافت آسان آن را یاد بگیریم. آسیب پذیر ترین قسمت پارکت لمینیت قسمت های مربوط به اتصال آن ها به یکدیگر یا کلیک های آن می باشد ، که نفوذ آب به داخل آنها موجب بروز مشکلاتی در آن و ایجاد خرابی می گردد.براي نظافت پاركت لمينت ابتدا شروع به كشيدن جارو برقي نموده و تمام گرد و غبار را از روي كف و گوشه هاي قرنيز پاک نماييد پس از آن دستمال حوله اي و يا همان طي حوله اي تميز را بدون استفاده از مواد شوينده مرطوب كرده (به هيچ عنوان خيس نباشد زيرا باعث ايجاد لک و صدمه زدن به پاركت لمينت ميشود) و سپس آن را به صورت مستقيم و در يک جهت بر روي كف كشيده تا لک نشود(مانند تميز كردن شيشه) اين روش نظافت معمولي و روزمره پاركت لمينت ميباشد.

چگونه و از چه نوع مواد شوينده برای تمیز کردن پاركت لمينت استفاده کنیم

به مرور زمان پاركت لمينت براقيت خود را از دست داد و چرک مرده خواهد شد دیگر شما بايد از مواد شوينده استفاده نماييد.
منظور از مواد شوينده پاک كننده هاي سطوح چوبي و يا پاک كننده ها ي چند منظوره مي باشد. ابتدا شما مواد شوينده را بر روي كف اسپری نموده و پس از ان دستمال و يا طي حوله اي خشک را بر روي كف كشيده و مواد شوينده را پاك كرده و توجه داشته باشيد دستمال كاملا تميز باشد و پاركت لمينت را كامل خشك نماييد.

نکاتی  رعایت در حفظ  پارکت لمینت

نکاتی که رعایت آن در حفظ هرچه بیشتر پارکت لمینت موثر می باشد

• استفاده ازتی خشک با الیاف مناسب مانند تی های چرخشی که میتوان برای از بین بردن گرد و غبار روی سطح پارکت لمینیت در مواقع لازم از آن بهره برد.
• استفاده از جارو برقی با برس نرم نیز یکی از بهترین گزینه ها برای نظافت سطح پارکت لمینیت می باشد که حتی برای از مکیدن غبار بین کیلیک ها نیز بسیار موثر می باشد.
• در صورت ریختن مایع های اسیدی مانند نوشابه ، آبمیوه ، مایع لوازم بهداشتی و… سعی کنید سریع با پارچه یا دستمال مناسب پاک کنید تا مانع نفوذ به لایه زیرین پارکت لمینیت گردد زیرا باعث از بین رفتن فوم یا انتشار بوی بد در فضا (درصورت کهنه بودن فوم ) میگردد و همچنین در صورت بالا بودن اسید باعث تغییر شکل در لایه رویه نیز میشود.
• بهترین روش برای شستشوی پارکت لمینیت با آب داغ بالای ۶۰ درجه وشامپوی تمیز کننده سطوح میباشد که با ترکیب و طی مناسب میتوان براحتی هرگونه آلودگی وکثیفی را ازبین برد در ضمن حتما طی را بصورت نیمه خشک استفاده نماید.
• در صورت افتادن لکه های سرسخت مانند آدامس ، جوهر ، رنگ و… از مواد پاک کننده مناسب با لک استفاده کنید و از تراشیدن آن جدا خودداری نماید.
• از شستشو با آب بسیار گرم ، سرکه ، مواد شوینده آنزیم دار ، مواد شوینده غیر استاندارد ، طی یا پارچه های ضخیم جدا خودداری فرماید البته میتوانید از شوینده پارکت لمینیت کلارو نیز استفاده نماید.
• با رعایت نکات هرچند به ظاهر ساده فوق می توان طول عمر پارکت را افزایش داد و از انتخاب مناسب خود لذت برد.

محصولات مشابه

Categorised in: ,

This post was written by تیم فنی ایران وودکس

Leave a Reply

Your email address will not be published.